- 
	
		
		Gizmo ReSize
		
		Chyba tez z tym mialem kiedys podobny problem. Sprobuj uzyc "smooth scale" lub "move plus"+lpm na modelu gizmo(?).lwo, ktory znajduje sie w jednym z wielu folderow lw(uzyj wyszukiwarki windowsa).
- 
	
		
		animowana deformacja na opakowaniu
		
		Tak, blending dostosuj eksperymentalnie Subdivision order musi byc first, poniewaz najpierw nastapi teselacja a potem displacement per pixel rozciagnie vertexy. SubD napewno wlaczone, a jesli chcesz wykluczyc z displacementu jakies czesci modelu, to uzyj monochromatycznej textury z uv dla modelu i blendingiem divide/substract, lub gdy bedzie potrzebna mniejsza dokladnosc to weightmapy.
- 
	
		
		animowana deformacja na opakowaniu
		
		Handler "Normal Displacement" z gradientowa textura + lekki szum + offset disaplcementu wzgledem osi Y powinien sie idealnie sprawdzic. Jesli bedzie potrzebne cos bardziej zaawansowanego, to uzyjesz displacement na nodach.
- 
	
		
		balagan w listach objektow/swiatel
		
		Hej Niestety nie ma takiej możliwości, a szkoda bo implementacja sortowania nawet przy tak topornych kontrolkach jakie istnieja w lw jest mozliwa. Sam sobie zaimplementowalem do wlasnych pluginow taka opcje dla lw9.6, dla w lw10+ gdzie interfejs oparty jest na Qt(?) dodanie takich opcji powinno byc jeszcze prostsze. Newtek powinien juz dawno dodac taka mozliwosc! Pozdrawiam
- 
	
		
		usuwajac obiekt - scena sie wywala?
		
		Czesc Takie problemy powoduja najczesciej zewnetrzne wtyczki, dlatego proponuje edycje pliku sceny w celu "odczepienia" skojarzonych wtyczek od obiektu. Majac nazwe obiektu otworz plik sceny w notatniku, znajdz plik lwo do ktorego nalezy po wpisie "LoadObjectLayer 1 10000000 nazwaobiektu.lwo". Jesli usuwany obiekt znajduje sie w jednym pliku lwo razem z innymi warstwami, to musisz go zidentyfikowac po numerze warstwy liczonej od 1, numerek warstwy jest podany jako pierwszy argument "LoadObjectLayer WARSTWA ...". Potem ponizej znajdz pierwszy wpis w formacie "Plugin TypPlugina 1 NazwaPlugina" i usun wszystko ponizej do konca wpisu "EndPlugin". Powtorz czynnosc do ostatniej wtyczki przypisanej temu obiektowi. Dodatkowo jesli znajdziesz nazwe pliku obiektu w innym miejscu, to usun caly rzad w ktorym sie znajduje. Na koncu zapisz scene(wczesniej zrob kopie zapasowa !!), zaladuj do layouta i sprobuj usunac obiekt. Powodzenia!
- 
	
		
		Lightwave-porady,opinie,lużne gatki:) itp.
		
		Najlepiej uruchomic serwer VNC na PC/Mac`u, gdzie jest uruchomiony lightwave. Na ipadzie/iphonie odpalamy VNC client i mamy bezposredni dostep do lightwave`a.
- 
	
		
		animacja - pozycja spoczynkowa kosci i obiektu
		
		http://www.lwplugindb.com/Plugin.aspx?id=a9d8c3eb Ja uzywam tego skryptu do wstepnych ustawien rigow. W sumie to chodzi o dwie najwazniejsze opcje: Record the pivot rotation oraz Record the rest position rotation.
- 
	
		
		powiązanie camera + rotacja w H na floor
		
		Wybierz Floor, wejdz w okno motions, zakladka rotations, tam wybierz Rotation Item jako Camera i Heading Controller jako Same as Item. Mozna to jeszcze zrealizowac poprzez expressionsy ale tutaj jest wiecej babrania - tworzenia wektora front, przeliczanie heading.
- 
	
		
		powiązanie obiektow - zmniejszanie
		
		Vademecum Profesjonalisty to imo najlepsza ksiazka o lw w jezyku polskim. Wiekszosc informacji ktore zawiera jest aktualnych ale, niektore zostaly zastapione nowymi narzedziami/technikami. Najlepsze do nauki sa dokumentacje dolaczone bezposrednio do lw i helpy z sdk.
- 
	
		
		powiązanie obiektow - zmniejszanie
		
		Hej Do takich zadan uzywa sie expressionow w edytorze krzywych. Pelno gotowych wyrazen masz dostepnych w Builderze (zakaldka expressions). Dla uzyskania wymaganego efektu wystarczy obliczyc odleglosc pomiedzy null-A i null-B. Wynik mozna odrazu wstawic jako skale null-B. Wyrazenie w tym przypadku wyglada tak: vmag( nA.wpos(Time)- nB.wpos(Time)) , przy odleglosci null-Anull-B==0 skala null-B wyniesie 0. Dodajac offset do wyraznienia zmieniasz poziom skali, np.: vmag( nA.wpos(Time)- nB.wpos(Time))*2.0 spowoduje ze krawdz null-B o rozmiarze xyz(1.0,1.0,1.0) bedzie zawsze stykac sie ze srodkiem null-A. W zalaczniku scena z pierwszym wyrazeniem. Aa i co to ma wspolnego z hierarchia ? :p Pozdrawiam SCEN01_a.zip
- 
	
		
		32-64 wklepywanie licencji
		
		Najlepiej bedzie jak przekierujesz sciezki konfiguracyjne do osobnych folderow tworzac skrot do exekow i dodajac argument -c"c:\xxx\configLW9.6-32" lub -c"c:\xxx\configLW9.6-64". Licencje automatycznie powinny trafiac do wlasciwych folderow w zaleznosci od wersji lw.
- 
	
		
		11-11-11 lw11 :)
		
		Widac chlopaki z Newteka ostro wzieli sie do roboty bo tak znaczacych zmian dawno nie widzialem w lw :)
- 
	
		
		modeler - bevel
		
		http://www.softgeometry.jp/lightwave/lightwave3d/bevelpp/
- 
	
		
		rozwijanie okna
		
		Zmienic rozmiar okna effects da sie tylko zewnetrznym programem zmieniajac jego styl, ale to nic nie da, poniewaz kontrolki maja ustalony staly rozmiar i ignoruja zmiane rozmiaru okna "rodzica". Napisz na forum newteka w temacie nowych feautersow, moze dodadza w przyszlosci to o co prosisz.
- 
	
		
		rozwijanie okna
		
		Hej. Nie ma takiej mozliwosci. Pusty obszar pod zakladkami ktore pokazales zarezerwowany jest dla opcji klas pluginow typu environment.
Ziper
				Members
			
		- 
				Rejestracja
- 
					Ostatnia wizyta
