Skocz do zawartości

Area shadow


Ser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Mam problemik,

Jak uzyskać efekt w mr, Przypuszczam że stosuje się światła typu ale nie wiem jak to poustawiać żeby działało.

Za każdym razem uzyskuje ostre cienie :-/

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aby uzyskać efekt "Area Shadow" musisz używać mental`owskich świateł "mr Area Omni", albo "mr Area Spot", jest jeszcze inna możliwość: w światełka wkładasz cieniowanie typu "area shadow", ALE to np. scanline`m, ponieważ |> Shadow generator "Area Shadows" is unsupported (mental ray only supports raytraced and shadow maps). , dlatego z Mental Ray`em do uzyskania "Area Shadow" używaj świateł, które wymieniłem wyżej.

 

Aby efekt był bardziej widoczny musisz odpowiednio ustawić światło (kąt nachylenia, odległość od oświetlanego obiektu), a najlepiej zmieniając (zwiększając) wartości z pól: Height i Width, we właściwościach światła [Area Light Parameters].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za naprowadzenie, wieczorkiem potestuje troche ustawień, mam nadzieje że z powodzeniem :)

 

Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda

Było zdecydowanie gorzej, gdy mental ray nie był zintegrowany z max`em.

 

Szkoda, ponieważ ma wielkie możliwości, szczególnie gdy odblokuje się "kilka" przydatnych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można je odblokować w analogiczny sposób:

lume.jpg

 

Te, które udało mi się odblokować (ich opis masz w 3 plikach:"lume_shaders", "mi_shader_libs", "mr_manual" w max`owym katalogu "help"):

EDIT: odblokowałem kolejne (ich opisu nie ma):

mr_s.png

 

ps. zapomniałem| jeżeli będziesz odblokowywać, zrób kopie plików, które będziesz modyfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że lista, którą podałem wyżej zawiera również elementy dostępne bez "odblokowywania", a część z nich (shader`ów) została specjalnie ukryta, ponieważ nie działa prawidłowo/pojawiają się "babule".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

prosze pomozcie.

zrobilem wszystko zgodnie z zaleceniami, ale nic sie nie dziej, glare ani inne shadery sie nie odblokowaly i nie wiem w czym tkwi problem. dostalem nawel plik lume od znamajomego, ale on niestety na maxa6 wiec tez nie ruszyloi

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zrobiłeś, to tak jak jest w opisanym przykładnie to musi wyjść- wiem to z własnego doświadczenia.

Pamiętaj, że zmodyfikowany plik ma zająć miejsce oryginalnego.

 

ps. Shader "glare" możesz włożyć w slot "output" w sekcji "Camera Shaders"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności