Skocz do zawartości

WIELKIE nazwiska w dziejach motoryzacji


damusTo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat to taka niby ankieta związana ściśle z moją pracą dyploową. Ponieważ na forum jest wielu miłosników motoryzacji, zwracam się do nich, ale nie tylko o któtkie wzmianki typu: NAZWISKO - ewentualnie jeśli to nie oczywiste dlaczego.

Dodam że na prace dyploową składa sie projekt (realizacyjny) kompleksu sportów motorowych w Słomcznie pod Grójcem. Dla ciekawych bedzie to wypasiony zestaw torów rajdowych az po F1...

...tak czy owak buduje obecnie pewien rys i charakterystykę rozwoju motoryzacji w kontekście rywalizacji, która stanowi w moim mniemaniu, jej nierozłaczny element, jesli nie podstawowy, przynajmniej do pewnego czasu.

Nie chcę niczego sugerować dlatego nie bedzie przykładów. Zależy mi na pewnego rodzaju porzadku, więc prosiłbym o utrzymanie rygoru i nie odbieganie zanadto od tematu. Mile widziane wydarzenia typu pierwszy wyscig...ale tez raczej w charakterze dopisku uzupełniajacego do nazwiska.

No kończe bo ciekaw jestem gdzie zaprowadzi nas ta dyskusja i na ile uda sie dotrzeć do tych najciekawszych i mniej oczywistych nazwisk i zwiaznych z nimi wydarzeń czy wynalazków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hehe, liczyłem na bardziej organiczną dyskusję ale zawsze to coś na dobry poczatek, dzieki.

Dodam ze mam nie małą wiedzę w tym temacie, nie bez powodu wykonuje ten projekt, niemniej licze na wasze przemyslenia i spostrzezenia bardziej niz na suche fakty historyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 września 1875r. w północnej Bohemii urodził się syn Antona, Ferdinand Porsche.

W młodym wieku (nie pamiętam ile miał lat:)) stworzył mixed-drive (silnik spalinowy napędzał slnik elektryczny umieszczony w piaście koła) wykorzystał to rozwiązanie w pojeździe Lohner-Porsche z 1900r.

Porsche stworzył serię Mercedesów S, SS, SSK, SSKL.

25 kwietnia 1931r. powstała spółka Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH.

w 1938 światło dzienne ujrzał Volkswagen.

w okresie II wś powstał Kubelwagen, czołg Leopard, Tiger i Maus.

Razem z siostrzeńcem Anton'em Piech'em zaprojektował Citroena 2CV.

w 1952. zostaje opatentowany synchronizator skrzyni biegów.

chyba się zagalopowałem, bo Ferdinand umarł w 1951r.

 

nie jestem w stanie sobie więcej przypomnieć:D nie wymieniałem sukcesów sportowych, raczej osiągniecia techniczne

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dareg widze w twojej osobie niekwestionowanego zwolennika Porsche,

może wyczerpiemy ten temat o ile to mozliwe. Ze swojej strony dodam że Porsche jako takie jest, czy moze raczej było bo juz wszyscy zdołali chyba przywyknać, dość kontrowersyjne, o tyle że jako jedyne chyba wytrwale trzymało sie konstrukcji pojazdów napedzanych na tylną oś z równoczesnym wydawałoby się nielogicznym ulokowaniem silnika z tyłu, nie zaś jak ogół z przodu. Niemniej wymusiło to wiele doskonałych inzynieryjnych rozwiazań które jak dziś wiadoo zaprowadziło tę markę w poczet najlepszych.

Jeśli o mnie chodzi mam swoje typy takie jak Porsche:

 

356 którego historia siega 1948 roku powstały na podzespołach projektowanych na potrzeby VW (podoba mi się jego prostota i linia)

Ale nie tylko bowiem w 1951 porsche odnosi 1 sukces i zwycięza 24godzinne LeMans właśnie tym modelem w klasie pojeności 1,1l

 

Ale idziemy dalej

 

550 Spyder

1953, czterocylindrowy silnik typu Boxer, o pojemności 1,5 litra, z czterema umieszczonymi na górze wałkami rozrządu, moc 110 KM, prędkość maksymalna 220 km/h.

 

911 i 911 turbo

1963/4 ślinik BOXTER umieszczony z tyłu, chłodzony powietrzem (przetrwał do roku 1997 - a szkoda) Ja preferuje wersję roboczo zwaną 930 ale to dopiero 1974 po drodze nie sposób pominac 917

 

959

1985 rok napedzany na 4 koła eh powinni go nadal produkować ;)

Ale nie chce sie rozwodzić o jego sukcesach za długo by o tym.

Lata 90 jak dla mnie to odgrzewanie 911 i nie wiem dlaczego ale Porsche traci tym w moich oczach do czasu kiedy powstaje...

 

Carrera GT

To w moim mniemaniu jest powrót pewnej tradycji zapoczątkowanej przez twórców.

Próby zaś budowy "porsche dla kazdego", czy wozu terenowego na siłe wbijanego w linie 911 uważam za pomyłki. Pewnie zauważyliscie ze poinołem kilka strikte rajdowych produkcji to celowa prowokacja. To co dla mnie najważniejsze w Porsche to to że udowodniło iż mona zrobić doskonale sie prowadzący saochód sportowy w takiej konfiguracji jak poczatkowo być moze niesłusznie założył główny inzynier. Wydaje mi sie bowiem ze przełamywanie barier technologicznych czy związanych z nimi fizycznych jest własnie istotą motoryzacji i wszystko to w duchu wzajemniej rywalizacji i podejowania wyzwań rzucanych nieustannie przez tych którzy twierdza że się nie da czy zwyczajnie konkurencje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O_o co sobie przypomne to bede dopisywał.

 

356 miało silnik umieszczony "centralnie" przed tylną osią.

 

914 mały sportowy samochód z nadwoziem typu targa, dach chowany do bagażnika. Opracowany wspólnie z VW. na poczatku był silnik 2.0 6 cylindrowy boxer (typ 4 bodajże) o mocy ~100KM, w 914/4 były montowane silniki cztero cylindrowe o mniejszych pojemnościach. powstał egzemplarz z silnikiem ośmio cylindrowym, podarowany na urodziny Ferremu Porsche.

 

924 tanie Porsche z po raz pierwszy zastosowanym układem transaxle (silnik z przodu, skrzynia biegów z tyłu) kolejny projekt wspólny z VW, wiele części pochodziło od VW np. dwulitrowy silnik. Ten model pozwolił firmie wyjść z kryzysu.

 

928 miało zastąpić model 911. silnik V8 umieszczony z przodu, jedyne sportowe auto z tytułem Samochód Roku.

 

944 rozwinięcie modelu 924. silnik czterocylindrowy, który jest połową silnika z 928. początkowo o pojemności 2,5l i mocy 150KM.

 

968 kolejne rozwiniecie 924/44 miał największy na świecie silnik 4 cylindrowy w sportowym aucie- 3l.

 

959 dodam że miał silnik o mocy 450 koni i został stworzony do wyścigów w grupie B. Dwa razy wygrał Paryż-Dakar.

 

550 miał silnik Fuhrmanna, powstała też wersja 550A. potocznie nazywane "James Dean":D

 

można by wiele jeszcze pisać...

z ciekawostek: do samochodu Cisitalia Grand Prix został opracowany 12 cylindrowy boxer o pojemności 1,5 litra i mocy 385KM! to był rok 1949!

 

Cayenne tez uważałem że to nie jest prawdziwe Porsche, tak samo Panamera, ale to jest życie,trzeba zarabiać. dzięki temu Porsche może wykupić VW, finansować projekty z własnej kieszeni. pocieszam się tym, że nie zeszło na... psy, tak jak Ferrari

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie zdanie stanowi fenomenalną płętę ukazujac jak wiele wizji i zaciecia było w tych działaniach. Mysle ze taka moc z takiego silni-cz-ka robi nie małe wrazenie nawet i w dniu dzisiejszym, dodam ze ostatnio wyczytałem iż Mitsubishi LANCER EVOLUTION VIII w jednej z wersji dysponuje mocą 400KM z 2l silnika ale to 56 lat później. Dlatego też Porsche myślę sobie stanowi doskonały punkt wyjscia. Moze ktoś dorzuci jakas konkurencję ...

Ja dodam że wydaje mi się iż warto by zwrócić uwagę na lata 60te wówczas to porsche odnosi kolejne sukcesy:

w 1964 904 zwycięza w Grand-Prix, dalej 1968 Porsche 907 wygrywa po raz pierwszy 24-godzinny wyścig w Daytona. W tym samym roku pierwsze rajdowe mistrzostwo świata i pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo dla Porsche 911 T.

Zwycięstwo w Górskich Mistrzostwach Europy dla Porsche 910 Spyder.

Ale jedziemy dalej 1969 pierwsze próby ABS w wyścigowym Porsche 908/02 i

pierwsze mistrzostwo świata w wyścigach samochodowych odniesione dzięki modelom 908 i Porsche 917.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boje się, że nie ma konkurencji:D te samochody mają dusze, są częścią tradycji, geniuszu.

proszę was, nie porównujcie tej marki do innej, bo się nie da, szczególnie do tej z Monachium:D

pozdrawiam, bez pamięci zakochany w Porsche;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko Brera:D Nazca C2, Cala, Scighera i wiele innych... Italdesign jest jedną z największych włoskich firm designerskich obok Pininfariny, Bertone i I.DE.A institute. czołówka światowa

 

ps. zapomniałbym o najpiękniejszym (nowym) samochodzie jaki kiedykolwiek widziałem na żywo-

Toyota Alessandro Volta z kuźni Giorgietto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dareg spokojnie myślę że skoro nie zawsze to Porsche zwycieżało te rajdy, to jakas konkurencja jednak była. Z resztą, watek ten ma na celu wyszukanie zarówno tak spektakularnych i kreatywnych wizjonerów jak Ferdinand Porsche, jak i, albo moze, przedewszystkim bezposrednie starcia tego rodzaju jednostek lub ich dzieł na torach, to na tym najbardziej mi zależy.

Uchylę rąbka tajemnicy, projektuje szalenie niebezpieczny i zdradliwy tor, bezpieczeństwo jego uzytkowania spada na dalsze pozycje (w zasadzie nie było jeszcze brane pod uwagę) - cel jest 1 przywrócic ducha pionierów którzy łamali bariery i przekraczali wszystkie wyobrazenia, scigali się po plażach takich jak ta w Daytona i zaczynali na maszynach majacych 0,5 KM startując nie tyle w rajdach co szukajac rozwiazania przyjetego zakładu...

Wątek ten ma stanowic dalszą inspiracje i uzasadnienie takich tecyzji projektowych. Bowiem każdy centymetr tego toru jest poprezdzony, obliczeniami i głebokim zamysłem, a wszystko po to by jedyne tego rodzaju przedsęwziecie w polsce, było godne uwagi i stanowiło swiatowej sławy wyzwanie...

...dlatego licze na waszą pomoc mysle ze wielu z was chciało by żeby powstało w tym kraju cos takiego, a jest to 1 ze sposobów na to by wpłynac na to jak bedzie to wygladało.

To po to rozliczam proste i łuki tak by osiągać przeciażenia po 4,7 G albo przechodzic z 3 do -3 G. Dlatego analizuje warunki atosferyczne jak wiatr czy deszcz albo oślepienie słońcem odbitym w nawierzchni. Tor ma budzic respekt wsród czołówki zawodowych kierowców F1...

 

Więc pytanie czy widzicie jakąś poważną konkurencje dla Porsche ?

 

Wróce jeszcze nieco odchodząc od marki Porsche pozostajac jednak przy tym nazwisku ...

... lata 30ste Mercedes T 80 skonstruowany dokładnie w 1937 roku przez Ferdynanda Porsche . Rekordowy samochód posiadał napęd na wszystkie koła. Obie tylne osie tego trójosiowego bolidu o sensacyjnym współczynniku oporu powietrza cw = 0.18 napędzał silnik o mocy 3000 KM.

Konstruktorzy wierzyli iż w 1940 podczas RekordWoche na autostradzie Dessau ich konstrukcja rozwinie predkosc 750km/h. Wybuch wojny przeszkodził jednak w sprawdzeniu tego pojazdu w praktyce. CO WY NA TO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchylę rąbka tajemnicy, projektuje szalenie niebezpieczny i zdradliwy tor, bezpieczeństwo jego uzytkowania spada na dalsze pozycje (w zasadzie nie było jeszcze brane pod uwagę)

mógłbyś rozwinąć ten temat, bo to jest bardzo interesujące...

Jak kiedyś będe miał swoje 24 lub 44 to chciałbym pokatować je na takim obiekcie:D

 

ps. czy tylko my widzimy ten wątek??;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no chiałbym jakos zachecić więcej osób do uczestnictwa ale moze niedziela to zły termin...

...dlatego dyskusje na temat stylistyki aut która się powoli tu wdziera w pełni toleruje bedzie ona doskonałą inspiracją dla ostatecznej formy obiektów architektonicznych które takze wchodza w skład projektu. To tez proźba pożądkowa jeśli o stylistyce to z dołaczeniem fotki bedzie sie łatwiej połapać.

 

W kwesti samego toru nie chce jeszcze zbyt wiele pisać głównie dlatego że obawiam sie iz dyskusja zmieni zupełnie temat lub znacznie od niego odbiegnie.

Tor ten wciaż jest we wstepnej fazie projektowej i jego ostateczna fora ma zalezeć miedzy innymi od wyniku tej dyskusji choc nie ona bedzie główna siła sprawczą.

Sprawy jednak maja się tak ze mój dyplomowy projekt ma byc jednoczesnie koncepcja projektu realizacyjnego takowego obiektu. Projekt bedzie wieloetapowy i realizacja potrwa wiele lat ponieważ nie ma odpowiednich środków finansowych na całościowa realizację. We wszystkim macza palce warszawski Automobilklub Rzemieślnik.

W odpowiednim momencie bedę ujawniał wiecej szczegółów, a na autko zbieraj hehe i na dobre ubezpieczenie :] bo bedzie sie gdzie w nim sprawdzić - tor bedzie otwarty na codzień dla amatorów choć odpłatnie niemniej ...

... no to wracamy do tematu.

acha w dyskusje mozemy tez wprowadzic znane wam obecnie istniejace tory choc to raczej nie niczym nie zaskoczy ;) bowiem przestudiowałem wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurburing ma 147 zakrętów w całym swym przebiegu i otacza kilka wsi, badzmy realistami mój projekt przewiduje tor dla F1 długosci 5 do 7 km do tego kilka innych petelek wszystkiego bedzie ok 20 km...

No dobrze moze inaczej, może zderzymy z Porsche innego fanatyka i tyrana zadnego zwyciestw - włoski ogier ;) - Ferrari

Zaczynał od kierowcy testowego, później rajdowego. W 1929 roku Ferrari założył Scuderia Ferrari w Modenie. Najważniejszym założeniem firmy było organizacja wyścigów rajdowych. Później jednak Enzo zaczął projektować i budować swoje pierwsze bolidy. Powstało wtedy Ferrari 125 Sport, z 12-cylindrowym silnikiem o pojemności 1500 cm3 które to wygrało w 1947 roku Grand Prix Rzymu...

... no co moze ruszymy miłośników ferrari.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Illy, mio to witam, faktycznie Rudolf Diesel ur. zdaje sie cos koło 1858 twórca silnika wysokoprężnego, nazywanego od jego nazwiska silnikiem Diesla. Urodził się w Paryżu. od zawsze pragnąc zostać inżynierem, ukończył studia na politechnice w Monachium z najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii uczelni. :]

Swój projekt nowego rodzaju silnika ogłosił w lutym 1892 i opatentował 23 lutego 1893, natomiast pierwszy w pełni udany silnik wysokoprężny zbudował w roku 1897, pracując w zakładach MAN w Augsburgu.

W kwietniu 1900 roku przedstawił na Wystawie światowej w Paryżu silnik swojej konstrukcji napędzany olejem arachidowym z orzeszków ziemnych.

Diesel był przekonany o wielkiej przyszłości tego silnika jednakże zmarł zanim wprowadził napędzany olejami roślinnymi silnik do produkcji. Należy zauważyć że nie było to na ręke ówczesnym producentom ropy, która wtedy była jedynym paliwem do silników spalinowych a ich opór z pewnością opóźniał wprowadzenie jego rozwiązań.

Poczatkowo silniki te o ile mi wiadomo znalazły zastosowanie na statkach motorowych, do których napędzania ich używano, było to coś koło 1903.

W 1908 powstał pierwszy silnik o niewielkich rozmiarach, nadajacy się do stosowania w ciężarówkach.

W 1936, już po śmierci Diesla, wprowadzono do produkcji pierwszy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym był to Mercedes Benz 260D.

W dzisiejszych czasach silniki diesla są coraz bardziej ulepszane. Niegdyś uważane za mało dynamiczne i nieoszczędne, dziś wyprzedzaja silniki benzynowe w ekonomi zużycia paliwa i choc ich dynamika stopniowo dogania silniki bezynowe nie jestem ich entuzjastą ... (bo mają kiepskie brzmienie)

Wolałbym żeby współczesna motyryzacje kształtowała mysl F.Porsche i konstrukcje typu Mercedes T 80 aż strach pomysleć czym bysmy dzisiaj smigali. No ale nie to jedno popsuła IIwś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nazwisk nie znam polecę po modelach samochodów

Aston Martin wszystkie są piękne :D

Jaguar Typ E

Ferrari 612; Enzo; F355 F1 Spider

Ford Mustang GT 500; GT40

Peugeot 407

Alfa Romeo Brera; 159

VW Garbus

Mercedes SLR

jak se jeszcze jakieś przypomnę to zapastuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wracajac jeszcze do wielkiego projektanta i stylisty Battista "Pinin" Farina właśnie zakończyłem aktualizację informacji na temat wszystkich pojazdów w których tworzeniu maczał palce...

...wow wiedziałem ze jest tego sporo ale...

No ale uporzadkujmy, o ile mi wiadomo w 1930 Pininfarina skupił swą działalnosć na projektowaniu lini nowych samochodów i żeby nie rozpisywać się zanadto wrzucam link www.pininfarina.it/eng/history/cronologia.php mozecie tutaj zapoznac się z dorobkiem machiny projektowej która stworzył robi to niemałe wrażenie.

Kilka wybranych:

1933 Alfa Romeo 8C 2300

1936 Lancia Aprilia

1952 Ferrari 250

1955 Ferrari 410 Superamerica

1956 Austin A40 Farina

1957 Lancia Flaminia

1962 British Leyland

1964 BMC 1800

1964 Ferrari 275

1965 Dino 206

1965 MGB GT

1966 IKA-Renault Torino

1966 Alfa Romeo 1600 Spider Duetto

1966 Ferrari 330 GTC

1966 Fiat 124 Spider

1966 Fiat Dino Spider

1968 Ferrari Daytona

1968 Peugeot 504

1971 Fiat 130 Coupe

1973 Ferrari 365 GT4 BB

1975 Lancia Montecarlo

1975 Rolls-Royce Camargue

1978 Jaguar XJ-S

1984 Ferrari Testarossa

1986 Peugeot 205 Cabriolet

1987 Alfa Romeo 164

1987 Cadillac Allanté

1987 Ferrari F40

1994 Fiat Coupé

1997 Peugeot 306 Cabriolet

1997 Peugeot 406 Coupé

1999 Peugeot 406 Berlina

1999 Songhuajiang Zhongyi Hafei

1999 Mitsubishi Pajero

2000 Daewoo Tacuma

2000 Ferrari 550 Barchetta

2000 Hispano Habit

2002 Ferrari 575M Maranello

2002 Enzo Ferrari

2002 Daewoo Nubira

2003 Maserati Quattroporte

2006 Volvo C70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK własnie skończyłem skanować wszystkie materiały dotyczace istniejacych torów GPF1, porównuje to ze swoimi notatkami i tworze swoisty ranking...

...pomyslałem ze powinienem dorzucić i zapytanie o to w celu obiektywizacji moich sciśle analitycznych wyników.

jeśli macie jakieś przemyślenia i opinie na temat zapraszam nie krępujcie się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wroce jeszcze do samochodzikow :), a raczej silnikow :) Felix Wankel i jego silniczek rotacyjny. Fajno by bylo miec takie cos jak w Mazdzie Rx 8 250 konikow z silniczka 2x600 cm z groszem, a oplaty jak za corse :/ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się to zdecydowanie jest myśl moze zamiast supry zobaczymy

Wracając do jednak do Feliksa Wankel'a jak powszechnie wiadomo był to Niemiecki mechanik i konstruktor albo raczej wynalazca, konstruktor mechanik. Rocznik 1902. Szkołę wyższą zakończył w wieku lat 19 !! jednocześnie pracując. Poczatkowo drukował, magazynował i sprzedawał książki naukowe w Heidelbergu, równolegle pracując nad rozwiązaniami technicznymi. Zdaje się w 1924 roku otworzył warsztat mechaniczny.

Od tego czasu rozważał pomysł silnika rotacyjnego, zgłaszając rozmaite patenty przez 60 lat. W roku 1927 wykonał rysunki schematu maszyny z wirującym tłokiem bez niejednostajnie poruszających się elementów. W duzej mierze chodziło o wykluczenie sił zwiazanych z tarciem znacznie obnizajacych wydajnosc pracy wszystkich dotychczasowych rozwiazań. Pierwszy patent otrzymał w roku 1929. Później lawinowo 1933 zgłosił wniosek patentowy na silnik z wirującym tłokiem, otrzymał go w roku 1936.

Pierwszy, rzeczywiście działający silnik ruszył w lutym 1957 roku wytwarzając cos koło 21 KM. Dopiero od roku 1960 można mówić o efektywnie działającym silniku jego konstrukcji.

Jako ciekawostkę warto odnotować fakt, że pomimo wielkiego wkładu w technikę motoryzacyjną, wynalazca do końca życia z przyczyn ideowych nie posiadał prawa jazdy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten jest nie tyle ciekawy co genialny w swym założeniu.

Powyżej jest link pokazujący sposób działania, cicha, równa praca z eliminacją tarcia do maxymum. To była wielka nadzieja motoryzacji, projekt porzucono ze wzgledu na niską żywotnosc tych silników. Jedynie mazda w obecnym czasie, prowadzi te projekty dalej w seri RX. Mam nadzieje ze go nie porzucą i przeskoczą problem uszczelek.

Mówi sie też o większym zuzyciu paliwa, ale spróbujcie wycisnąć 250 kucy z tradycyjnego silnika 1,3l i pomówimy wówczas. Mazda RX8 pali od 5 do 11 l na 100 km o ile mi wiadomo wiec ten problem jest juz chyba nieaktualny.

To samo wydajnosć ktoś ma jakies ale ??

Ostatni taki projekt poza maxdą to jakies 30 lat wcześniej niemiecka firma juz nie istniejąca NSU w projekcie Ro 80 zdaje sie że były nawet przyiarki żeby włożyć taki silnik do Mercedesa C111 rzecz jasna nie tylko, ale ten chyba jest najbardziej spektakularny, inaczej, podoba mi się.

Tak czy owak puki co tylko mazda i tylko RX8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja moze ponownie podkreśle że trwałość uczelek czy raczej systemu uszczelnień krawędzi tłoka stanowi zasatniczy problem tego rozwiazania we wszystkich dotychczasowych wariantach i pojazdach nie tylko w C111 nie wiem jak RX8 - ktoś wie ile daja na niego gwarancji ?

No co czy każecie mi wieżyc że oprócz 1 zapalonego miłosnika Porsche nie ma na tym forum nikogo kto mógłby cos tutaj dorzucić a gdzie ta tzw GKS ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wzsystko co ma miejsce w tym wątku zasadniczo kręci sie w okolicach lat 60. Ubustwiam amerykańskie mięśniaki choć są tacy co twierdza że sie nie da tym jeździć. Może i racja ale za to jak mozna dryftować :]

W naszych poszukiwaniach jednak staneło na poszukiwaniu rywala dla pana Porsche, chciałem zwrócić uwage że był czas kiedy bolidy Ferrari także odnosiły zwycięstwa, nawet mimo kiepskiej kondycji firmy. Doszło nawet do tego że Ford chciał wykupić Ferrari ale Enzo sie nie zgodził - powstał konflikt a jego dziecie to Ford GT-40 jest niekwestionowaną legendą, może to kogoś poruszy skoro siedzimy wciąż w latach 60. Jesli mówimy o sportowych wozach produkcji amerykańskiej skręcajacych czyli mogacych konkurować z europejskimi go Gt40 rozwalił konkurencje. Był wynikiem mufi Forda i udało sie te furię przenieść na drogi - swoją droga ładny remake dostał na rocznice - mozecie mi takiego kupić na gwiazdkę :]...

... dobra ja puki co oddalam sie w swoich studiach w lata 60 ale 1662 tak konkretnie by poczytać o pierwszych próbach budowy saochodu, ale wciąż licze na asystę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ramach ciekawostki w swych poszukiwaniach dotarłem do notatek wskazujacych na to iz pierwsi wizjonerzy myśleli o budowie pojazdu poruszajacego się własna siłą motoryczną juz w 4000 lat p.n.e.

Były to rozważania scisle teoretyczne, ryciny pojazdów zaglowych. Interesujące jest to iz dopiero w XVIw udało sie wykonać pierwsze takie sprawnie funkcjonujące. Poruszały się średnio 24km/h przewożąc kilkanaście osób na stałej trasie. i co odbije ktoś tą piłeczkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności