Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Zawsze marzyłem o tworzeniu gier, tylko jakoś... nie chce mi się programować (mimo, że studiuję informatykę ;))

 

Mam pytanie: czy dałoby radę tak w kilka minut jakimś prostym sposobem (programem) odpalić sobie scenkę z 3dsmaxa i się po niej przechadzać?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tak w 3dsmaxie jest wbudowana taka opcja ale teraz nie pamiętam dokładnie jak się nazywa - sprawdź w tutorialach :)

Napisano

3ds max 7 to potrafi i to nazywa się walkthrough mode ...

Napisano
  • Autor

Eeeeee..... tak to ja umiem ;)

 

Nie o to biega (chodzi? ;)). Walkthrough to tylko latanie po viewporcie a mi chodzi o latanie/chodzenie po już zrenderowanym obiekcie.

Napisano

Dobre pytanie. Wiem że jest coś takiego jak turn tool (http://www.turntool.com). Ale jest to raczej kiepskie, nie ma świeteł i nie najlepsza jakość. Żeby jeszcze nie przelatywało się przez ściany...

Napisano

Wystarczy miec silnik (np. TGE) :P

wyexportowac wszystko (kazdy obiekt osobno), postawic na lokacji, ustawic kolizje, ustawic swiatla i ma sie lokacje po ktorej mozna *chodzic*.

ale raczej 2 minut Ci to nie zajmie, troszku wiece ;). To nie jest takie latwe, nawet majac gotowy AAA silnik.

 

A o takim programie nigdy nie slyszalem, nie mam pojecia jak taki program moze szukac kolizji na *calej scenie* + oswietlenie + generacja terraina (no chyba ze jakis interior jest po ktorym mozna chodzic)

Jak znajdziesz cos takiego, bede wdzieczny za linka.

Napisano
  • Autor

No tak...eee...silnik... mam 1.6 16V 110 KM, nada się? ;)

 

A tak serio, to mimo, że w tym dziale posta zamieściłem, to nie mam pojęcia o robieniu gier. Analizowałem poprzedniego posta i:

 

-mieć silnik - znaczy ściągnąć?

-wyeksportować wszystko - to jasne

-postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;)

-ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie?

-kolizje - nie potrzebne na razie

Napisano
No tak...eee...silnik... mam 1.6 16V 110 KM, nada się? ;)

Nie ;)

 

-mieć silnik - znaczy ściągnąć?

Jeżeli chcesz tylko pochodzić to 'wystarczy Ci' na przykładm gra Unreal + edytor UnrealEd (albo HL2/Quake3/Far Cry/cokolwiek-innego-co-ma-edytor)

 

-wyeksportować wszystko - to jasne

Nie do końca ;D Ale UnrealEd łapie ładnie pliki .ASE

 

-postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;)

Może czas posprzątać?

 

-ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie?

W edytorze

 

-kolizje - nie potrzebne na razie

Skoro tak twierdzisz... Bez kolizji przelecisz przez podłogę ;D

Napisano
  • Autor

 

Jeżeli chcesz tylko pochodzić to 'wystarczy Ci' na przykładm gra Unreal + edytor UnrealEd (albo HL2/Quake3/Far Cry/cokolwiek-innego-co-ma-edytor)

 

 

No do HL i CSa starego robiłem kiedyś. Mam też HL2 i też bym zrobił wypas, ale... musiałbym eksportować każdy obiekt osobno chyba i do tego tekstury, nie? W sumie pomysł dobry jak dla mnie do domu, ale już bez HL`a nikt tego nie obejrzy.

 

Skoro tak twierdzisz... Bez kolizji przelecisz przez podłogę ;D

 

A jeśli o takie kolizje chodzi, to tak ;)

Napisano

-mieć silnik - znaczy ściągnąć?

kupic, zrobic, sciagnac demo, .. etc

 

postawić na lokacji - mam nadzieję, że nie chodzi o biurko, bo już nie mam miejsca ;)

-wyeksportować wszystko - to jasne

Wyexportowac to do systemu plikow jakie odczytuje silnik - zaleznie od rodzaju meshow jakie chce sie exportowac.

 

porozstawiac wszystkie obiekty w edytorze *lokacji*, tak by stworzyc jedna calosc sceny (lokacji?)

ustawić światła - tzn. maxowe olać i zrobić nowe? ale gdzie?

Zalezy od silnika, u nas w TGE interiory sa oswietlane przy ladowaniu misji (statyczne generowane cienie) , a inne obiekty maja dynamiczne oswietlenie ktore ustawia sie w edytorze (czyli tak jak w maxie wkladasz w scene np. Omni)

 

 

Czyli - nie da sie tego zrobic w 2 minuty. no chyba ze znajdziesz takowy program, ale watpie by taki istnial. (i robil to w 2 minuty ;) )

Napisano

Moze jakis game maker ? Tam bys mógł sie przechadzac po scence. Ew. Dark Basic ale tu juz troche dłużej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.