Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Alfa Romeo 159


Loozack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Ostatnio dosyć rzadko udzielam się na forum z uwagi na brak czasu, ale w końcu kiedyś trzeba się pokazać...

 

Oto moje najnowsze dziecko - Alfa Romeo 159. Całość modelowana w 3ds Max 6 (polymodeling), rendering w Brazilu, lekki retusz w Photoshopie.

 

Liczba trójkątów:

 

- ok. 400000 (bez kół),

- ok. 700000 (z kołami - felgi zapożyczone z innego auta a opony i hamulce z jeszcze innego ;))

 

Czas pracy:

 

- za długo (bliżej nieokreślony)...

 

Renderki:

 

alfamix011qw.jpg

alfamix022sk.jpg

alfamix036jk.jpg

alfamix047rh.jpg

alfamix053pi.jpg

 

 

Standardowo do wykonania miałem tylko sam model bez materiałów, a więc na nie czas przyjdzie później, na razie sobie troszkę odpocznę :P

 

Komentarze mile widziane :)

 

Pozdrawiam!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Marcin, w przypadku Mazdy to była sytuacja wyjątkowa, teraz raczej sam będe musiał się męczyć z renderowaniem... poly pimp, hehe ;)

Remedy, dzięki stary ;)

Matys & Freedom Fighter, czemu? hmm, bo dzisiaj ładna pogoda...

Kr3tz, dzięki :)

Nielot007, wnętrza nie planuję, siateczkę wrzucę później... zlecenia? jakie zlecenia :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikham, gdzieś Ty był jak szukałem dobrego loga ;P

Pecet, dopasowuję je za pomocą modyfikatora FDD,

 

obiecane siateczki...

 

wire017ep.gif

 

wire024ct.gif

 

wire037qr.gif

 

jak widać karoseria jest jeszcze przed Booleanem, ale dzięki temu siatka jest w miarę czytelna :)

 

Dzięki za komentarze, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przebudził sie wólkan, hehe, fajnie wiedzieć że ciągle dłubiesz.

Jak zwykle wybrał bym nie ten model majac robić alfę ale od Jeepa przywykłem do przewrotnosci twoich wyborów :p mimo że mamy rózne gusty to jak na mój gust modelik 1 klasa. Pewnie jestes znudzony tymi pochwałami hehe, to zaraz sie czegoś czepię....

...e nie chce mi sie już szukać choć pewnie cos by sie znalazło, em na przykład wydawa mie sie że brakuje wnetrza czy go tylko nie prezentowałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin_mocny

właśnie .. też bym pochwalił twój model, ale może już dość tych pochwał ;p

nie no, ale ta dbałość o detal po prostu cudo i wszystko takie czyste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ogolnie Wszystkich po dluuuuuugiej przerwie!

Panie Loozack tak to powinno wlasnie wygladac. No i widze tutaj powiew pewnych technik z Rhino przy modelowaniu - i patrzac na Twoja siatke dochodze do wniosku ze mam w tym momencie identyczna koncepcje siatek w moich modelach (wylaczajac moja Lancie Delte) ;P Ogolnie modelik pierwsza klasa! Musimy sie kiedys na jakas bitewke zmowic - jak bedzie czas...

 

A ja za niedlugo wroce na forum z pewnym projektem... :D

 

Pozdrowionka dla Wszystkich ludkow na forum!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że sporo osób się zastanawia nad szybami bocznymi, hehe... nie ma tam żadnej skomplikowanej techniki, po prostu "wyciągam" je z drzwi, dodaję meshsmooth a potem dopasowuję do nich słupki boczne i dach. Kiedyś robiłem to odwrotnie, czyli najpierw całe obramowanie a dopiero później szyby, ale wtedy jest bardzo mało prawdopodobne, że będą one gładkie... to tyle chyba ;)

 

Kingwins, dzięki, będą renderki z lakierem, nie wiem jeszcze kiedy ale będą :)

 

Wiktor, fakt, po zabawie w Rhino nawet w Maxie staram się modelować powierzchniami. Czekam na Twój projekt! A co do bitwy, może być u mnie ciężko z czasem, ale zobaczymy :)

P.S. Ja Ci dam "Panie" :P

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nonnono co model poly to ladniejszy ale to wkoncu loozack :) choc mam jedno male ale chodzi o tylnia szybe ktora mam jakby konflikt z tylnim slupkiem i jets albo ten clay troche klamie albo jest tam brak ciaglasci a na zdjeciach widze ze szyba wyglada jak wycieta z nadwozia i powina lezec tam idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o prosze ... wreszcie loozack coś pokazał :D

jest równiutko jak wszyscy mówią ale nie dołącze się do ochów i achów :P

ten samochód w rzeczywistości jest taki brzydki i nieproporcjonalny ?? czy nie ma do nigo printów i improwizowałeś ze zdjęć ??

jak oglądam zdjęcia to dostrzegam takie różnice:

- cały samochód wydaje się za wąski

- lusterka za duże

- boczne szyby zbyt pionowe i płaskie

- te otwory z przednimi światłami są za duże / za wysokie

- maska przy logu alfy powinna troche inaczej wyglądać :P

- felgi za duże ... całe koła chyba też

 

a gdzie rendery z lakierem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quadysz, no cóż, nie da się ukryć, że wolę modelowanie od renderingu, ale to się powinno niedługo zmienić :)

Bzyku, fakt, brakuje tam ciągłości :/

Javor, modelowałem z rzutów, ale czy były idealne to nie wiem ;)

 

view5hn.gif

 

- za wąski? chyba nie,

- co do lusterek to się zgodzę, nie przyłożyłem się za bardzo ;)

- myślę, że to oświetlenie je tak spłaszcza,

- tutaj też się zgodzę, chociaż i tak są mniejsze niż na rzutach :|

- oj tam :D

- ja akurat lubię, gdy koła wypełniają praktycznie całe nadkole, inaczej auto przypomina mi wózek z supermarketu,

renderki będą za kilka dni może, ale nie mówię tego na 100%.

S3B, dzięki ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin_mocny

podzielam pogląd loozacka co do kół

normalnie zwłaszcza w autach tanich ale też seryjnych, koła są niezbyt naturalne, najpiękniej wygląda samochód gdy miejsce na koło jest wypełnione (równomiernie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojjjj normalnie, masta of modeling. Zbierłem szczęke z podłogi. Nie jestem zbyt aktywnym forumowiczem, ale jak oglądam jakiś Twój wątek to zawsze mi się podoba. A na samochodach się nie znam to nie powiem czy dobrze że się czepiają. Pozdro i góra podziwu umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S3B, obiecane siateczki...

 

booleanwire8fx.gif

booleanshade9ak.gif

 

Death Metal, miło mi :)

hkropinski, nie bardzo wiem o jakie zbliżenie Ci chodzi, skoro drugi render w tym topicu nie jest dla Ciebie wystarczający, ale nie sugerowałbym się za bardzo tym co ja wymodelowałem, zamiast tego lepiej zajrzyj tu -> Link

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

to jest rowek na drzwiach??(szpara oddzielajaca drzwi)

to ja mam pytanie takie z ciekawosci czy na tym kancie (zaorkaglonym) wszystkie vertexy sa polaczone z jakims edgem czy sa jakies wolne??

aha robiles to z line??

sorki ze cie mecze ale ciekawy jestem (tzw ja bym tak robil ) ;)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot007, tak jak zauważył S3B, to jest szpara nad tylnim zderzakiem, a wracając do Twojego pytania, wszystkie wertexy są połączone, ale nie są to wszystkie, które zostały po operacji Boolean, sporą część usunąłem, gdyż nie były one potrzebne. Czy z line czy nie, nie ma różnicy, ważne żeby zostało później jak najmniej do sprzątania :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

racja zobaczylem dkoladnie i widac ze to tam gdzie zderzak :)

dzieki za odpowiedz :) tak mi sei wydawalo ze masz wszystkie vertexy przylaczone i wiadomo ze niepotrzebne sie usuwa ;)

ps. tymi rowkami booleanem*jaki inne dziuery) mozna sobie ulatwic zabawe i zawsze bedzie idealne przejscie np. na nadkolu tak jak w rhino :D

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna technike widizalem kiedys w autkach u naszych sasiadow zza wschodniej granicy:) Bardzo uzyteczna metoda. Trzeba bedzie wyprobowac.

 

Moze na wschodzie tez tak robia :) ... Jegomosc Squir wykorzystuje ta metode od kilkunastu lat. :). Niech zgadne Loozack tez to podpatrzyles u Squira ?:) lub przelozyles metody ciecia z rhino :). Apropos autka :) jest bardzo ale to bardzo ladne , lata doswiadczenia robia swoje :). wnetrze bedzie mozelowane ? :).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZAMPEK czyli jeszcze za malo wymodelowales jak niewiesz ;) do rozdzielania modelu na elementy jak drzwi maska itp. czego wynikiem jest sliczne przejscie pomiedzy tymi elementami ale dobre takie podzilenie i pozaokraglanie potem zajmuje troszke czasu ale jakosc modelu jes o niebo lepsza to takie moje widzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos juz zrobi pare takiego typlu laczen i znajdzie najlepsza drog do jej uzyskania wtedy -najlepszym wyjsciem jest ten wlasnie boolean widzialem wiele no moze kilka takich modeli i zawsze na finale wygladaja duzo lepiej niz model wykonywany w taki sposob o jakim ty mowisz bo masz idealne laczenia zadnyhc ucieczek odbic rowne szpatry i wiele takich sa/ bywaja takie modele gdzie nawet spary na klaki klamki sa tez tak robione i to jets swietna technika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle za panowie, o ile sie orientuje, ze bolean już po scaleniu MS/TS, a mnie takie cos nie urządza, bo mój komp nie cieszy sie za bardzo, jak mu przyjdzie obrabiac w czasie rzeczywistym 1,5mln face'ow. Tak wiec ja obstaje przy swoim. Może sie kiedys nawróce... :>

ps. a moze to wy sie jeszcze nawrócicie :p narka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności