Skocz do zawartości

Rendering sieciowy wreszcie dziala ale nie do konca.


nibiru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wreszcie udalo mi sie uruchmic rendering sieciowy z kumpelm w lokalnej sieci. Oboje mamy zainstalowane 3d max 9 z Vray 1.5 RC3. W opcjach vray system w distribute dodalem jego ip. Zaczyna się renderować niestety, kwadracik kompa zdalnego renderuje białe pola.

Co ciekawe, ma sie to wtedy gdy projekt zawiera w katalogu jakis dodatkowe materialy prócz samego pliku *.max np: jpg hrdi, jesli jest sam plik max-a rendering idzie prawidłowo i kazdy komp sobie radzi.

 

W czym problem. Tak jak by, komputer zdalny nie mial dostepu do pozostalych plikow.

 

Pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ps. Musze jeszcze dodac jedna rzecz.

Zawsze na drugim komputerze zajetosc procesora jest max 50%.

Gdzie u mnie jest zawsze 100%. Ja mam P4 HT drugi komp to Pentium D 2.8 dwa rdzenie.

 

Wczym problem, dlaczego drugi komputer nie jest wpełni wykorzystany ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze zanim wcisniesz guzik submit w backburnerze powinienes zaznaczyc 'include maps'. To sprawi ze mapy zostana spakowane w zipa razem ze scena i wyslane na serwer. Dzieki tej metodzie wszystkie nody w sieci powinny miec dostep do bitmap. Inna metoda jest udostepnienie katalogu ze scena i mapami wszystkim nodom renderujacym i ustawieniem sciezek jako sieciowych zamiast lokalnych przed poslaniem zadania do liczenia. Co do drugiego problemu pojawiaja sie dwie kwestie - 1.nowy max, 2.nowy vray :) A i sprawdz moze czy licencja vraya zezwala na rendering na wiekszej ilosci niz 2 cpu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość _Kreska_

a moglbys po kolei wytlumaczyć laikowi jak sie uruchamia taki rendering sieciowy? Bo mam w domu 2 kompy i jakos nigdy nie wpadlem na to zeby 2 wykorzystac do renderingu, czy cala procedura jest jakas skomplikowana czy w miare prosta? 2 komp po prostu ma udostepnic troche swojej mocy, czy trzeba jeszcze cos na nim instalowac?

Mam nadzieje ze wybaczysz ten offtopic ale nie chce zasmiecac forum a widze ze troche w temat wszedles :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu :)

 

Mam problem z udostępnieniem plików z teksturami drugiemu komputerowi, mógłby ktoś wytłumaczyć w przystępny sposób jak to sprawnie zrobić, by cały render był z teksturami, a nie tylko połowa?

Do tej pory opanowałem distributed rendering pod Vray, a z backburnerem nie bardzo wiem co tam sie ustawia i jak.

 

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Witam

Podpisuję się do prośby KRESKI, ja mam w domu 4kompy i laptopa więc, podpięcie do sieci przynajmniej mojego i laptopa było by dobre. Właśnie jak zrobić takie połączenie żeby się równocześnie renderowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Skoro jest paru chętnych to rozpiszę się na temat renderingu sieciowego.

 

1. Backburner - każdy posiadacz maxa ma go zainstalowanego wraz softem.

 

Za pomocą backburnera możemy wykonać serię renderów na wielu stacjach w sieci, każda z tych stacji liczy klatkę osobno. Aby dodać jakieś zadanie do renderówania wystarczy uruchomić manager backburnera, a w opcjach renderingu (F10) sceny zaznaczyć opcje net render. Po naciśnięciu render przeniesie nas do okna w którym możemy skonfigurować i dodać zadanie do kolejki. Aby opcja submit była dostępna, należy najpierw połączyć się z managerem (connect ;)).

 

Na stacjach które mają uczestniczyć w tym całym procesie należy uruchomić server backburnera. Całe zamieszanie można monitorować przy użyciu Monitora Backburnera. Prawda, że proste ;) ?...

 

W samym monitorze możemy zmieniać opcje zadań, jak również zarządzać stacjami.

 

2. Distributed rendering. Opisze go na przykładzie Mental Raya i V-Raya.

 

Na stacjach które będą renderowały instalujemy maxa, aktywacja nie jest potrzebna ;)... Instalujemy V-Raya, konfigurujemy licencje i to wszystko. Najlepiej dodać od razu V-Ray DR Spawner do autostartu.

 

V-Ray.

 

Na stacjach które mają brać udział w renderingu należy odpalić V-Ray DR Spawner (jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy). Aby stacja na której pracujemy współpracowała z pozostałymi należy w opcjach renderingu V-Raya w zakładce System zaznaczyć distributed rendering a w settings dodać serverki (nazwa sieciowa, albo IP). Po uruchomieniu renderingu pojawią się nowe buckety, każdy z nich jest podpisany więc gdy coś jest nie tak można szybko zlokalizować czarną owce.

 

Wiele osób ma problemy z teksturami. Aby wszystko ładnie współgrało są na to 2 sposoby:

 

Pierwszy sposób. Robimy folder sieciowy do którego pakujemy wszystkie mapy. A na poszczególnych stacjach dodajmy do pliku 3dsmax.ini w sekcji [bitmapDirs] linie typu:

Dir69=\\NAZWA_KOMPUTRA_Z_MAPAMI\NAZWA_KATALOGU ... (mam nadzieje ze nie pomyliłem slashy z backslashami :D.

 

Po tym zabiegu stacja powinna łykać mapki, pod warunkiem, że jej nazwa nie pokrywa się z istniejącą mapą w innym katalogu z sekcji [bitmapDirs]

 

Preferuje drugi sposób, mimo, że wiąże się z wcześniejszym wysłaniem map na stacje renderujące. Sprawdza się w momencie gdy mamy w sieci dużo komputerów i wszystkie w jednej chwili będą chciały pobrać 300 MB teksturek z katalogu sieciowego. W takich sytuacjach render może się po prostu wysypać... ;)

How to:

 

Najprościej jest udostępnić katalog maxroot/maps na każdej ze stacji... jest już dodany do [bitmapDirs]. Oczywiście ma być udostępniony z możliwością zapisu.

Teraz aby szybko wysyłać mapy robimy skrypcik. Tworzymy plik np. copy.bat. a wewnątrz dodajemy po kolei:

 

COPY D:\MAPS \\STACJA1\maps

COPY D:\MAPS \\STACJA2\maps

COPY D:\MAPS \\STACJA3\maps

 

D:\MAPS to katalog z którego będzie pobierał mapki.

 

Po odpaleniu skryptu i wysłaniu całego stuffu wszystkie stacje powinny łykać tekstury.

 

Mental Ray.

 

Tutaj jest banalnie. Po zainstalowaniu na stacjach renderujących 3ds Max'a, automatycznie zostaje dodany do autostartu server Mental Raya. Wszystko co teraz musimy zrobić to w opcjach renderingu Mental Raya w zakładce Processing zaznaczyć opcje Distributed rendering plus ewentualnie Distributed Maps. Distributed Maps może być wyłączone pod warunkiem, że wcześniej wyślemy mapki na stacje. Wciskamy Add dodajemy stacje i odpalamy render. Mental Ray ma ograniczenie o ile mnie pamięć nie myli do 10 procesorów ( 5 stacji Dual Core).

 

 

Jeżeli są jeszcze jakieś pytania to walcie...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BigBen

Aha kiedyś znalazłem jakiś artukół na ten temat, ale teraz go znaleźć nie mogę. Tam było troche inaczej, należało pobawić się ip komputerów. Nie wiem jaki sposób jest poprawny, ale zaraz popróbuję. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Laurentius

pewnie wyskocze z tym pytaniem jak filip z konopii, próbowałem sobie wyrenderować coś sieciowo na trzech kompach, oczywiście nic pozytywnego nie wyszło, tzn zamiast szybciej renderowało dłużej i renderował chyba tylko jeden komputer, ale nie o to nie o to...

 

Pytanie brzmi: czy rendering sieciowy może dotyczyć jednej klatki a nie animacji? tzn czy trzy kompy mogą dzielić między siebie render jednego obrazka?

za nie mądrzenie się opcjami wyszukiwarki tylko prostą odpowiedź będe wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Laurentius

o już mi się udało - wysofuje pytanie, żeby nie kłopotać - da się renderować sieciowo pojedyńczą klatke, nawet podpisuje mi okienka kalkulacyjne, tylko na 3 kompy renderują mi narazie dwa, ale jak widać da się.

Dziwne tylko jest to, że nie bierze w tym udziału manager bacburnera i nie ma żadnego (poza vrayowym) moinitoringu - no ale cóż

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebek0507

Witam

Czytałem opis jak udostępnić tekstury i materiały dla wszyskich stacji renderujących, ale nie rozumiem jak mam to zrobić.

Mam kilka pytań w związku z tym. Jeśli ma ktoś chwile byłbym wdzięczny za odpowiedź.

-Gdzie znajde katalog maxroot/maps?

-Co to jest sekcja Bitmapdirs?

-Jak zrobić skrypt? Czy to ma być zwykły dokument TXT o nazwie (copy.bat.) i z zawartością poniższych linijek:

 

COPY D:\MAPS \\STACJA1\maps

COPY D:\MAPS \\STACJA2\maps

COPY D:\MAPS \\STACJA3\maps

 

 

-Wjaki sposób odpalić ten skrypt?

 

Dopiero zaczynam swoją przygode z maxem więc prosze o wyrozumiałość.

Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o już mi się udało - wysofuje pytanie, żeby nie kłopotać - da się renderować sieciowo pojedyńczą klatke, nawet podpisuje mi okienka kalkulacyjne, tylko na 3 kompy renderują mi narazie dwa, ale jak widać da się.

Dziwne tylko jest to, że nie bierze w tym udziału manager bacburnera i nie ma żadnego (poza vrayowym) moinitoringu - no ale cóż

pozdrawiam

 

Czesc.

Jak udało ci sie zrobic ze kilka kompów renderuje ci jedną klatkę jak to ustawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności