Skocz do zawartości

Polished Buildings - Mount&Blade mod


gutekfiutek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakiś czas już pracuję na pewnym modem do M&B.

Z grubsza rzecz biorąc zastępuję źle wyglądające budynki i miasta nowymi, lepiej wyglądającymi.

Podmieniam modele i tworzę nowe sceny miast.

Docelowo będą 4 różne style, więc to co tutaj pokazuję to jest jakieś 30% tego co zrobiłem.

Reszta budynków czeka na eksport do gry i poprawienie tekstur.

W zasadzie całość jest skonczona w 75%, wypuszczam te budynki paczkami - w tym przypadku to jest paczka Swadian Buildings.

 

Skupiałem się głównie na ilości, nie jakości, budynków jest sporo więc nie mogę pieścić sie z detalami za bardzo.

Wystarcza to zeby się jakoś prezentowały w grze.

Tekstury przeważnie 1024x1024, silnik gry jaki jest taki jest więc używam diffuse i normal, czasami samego diffusa.

Niestety są problemy z bardziej zaawansowanymi shaderami, nie ma Lod-ów itp.

 

 

Jeśli chcecie sprawdzic jak wygląda to w grze, można ściągnąć wersję demo M&B z http://www.taleworlds.com,

Mój mod jest tutaj:

http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,42265.0.html

Możecie wrzucić do gry, podejrzeć textury itp.

 

Aktualnie kończę drugą część (w zasadzie te same budynki z innymi texturami i dachami+inna "organizacja przestrzenna" miast)

Przykłady tutaj (obrazki z różnych faz postępu prac)

http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,56440.0.html

 

Ze względu na to ze wiele osób prosiło mnie o rady jak takie coś zrobić - stworzyłem parę prostuch tutoriali coby może się komuś przydały.

Sorki za może nie najlepszą formę i błędy w tutkach.

Jeśli ktoś ma jakieś pytania/pomysły na inne tutoriale to podrzućcie.

Nie ma co się rozpisywać:

 

31880945.jpg

 

55289196.jpg

 

96750917.jpg

 

36572462.jpg

 

22180592.jpg

 

32847223.jpg

 

73440256.jpg

 

74244441.jpg

 

48792015.jpg

 

62352828.jpg

 

16362569.jpg

 

45198616.jpg

 

92280713.jpg

 

21541923.jpg

 

14178916.jpg

 

48701635.jpg

 

33609433.jpg

 

68798040.jpg

 

59420098.jpg

 

88631674.jpg

 

14256661.jpg

 

17109687.jpg

 

86939403.jpg

 

72633821.jpg

 

97745233.jpg

 

 

Dalszy ciąg w następnym poście (limit 25-ciu obrazków):P

  • Like 14
  • Confused 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

21036129.jpg

 

20793272.jpg

 

Tak to wygląda w maxie (nie wszystkie budynki są tu widoczne):

70122640wf1.jpg

 

Porównanie (z viewera) straego i mojego budynku:

compew5.jpg

 

I troszkę screenów:

 

URL=http://imageshack.us]mountblade2010021800153id8.jpg[/url]

 

 

mountblade2010021822444cr1.jpg

 

 

mountblade2010021822554ui5.jpg

mountblade2010022102015hw6.jpg

 

mountblade2010022021301hv8.jpg

 

I tutoriale :

 

1teksturysklad.jpg

 

 

1dachsklad.jpg

 

 

1recyclingsklad.jpg

 

Postaram się wrzucać kolejne paczki w miare mozliwosci.

 

Gutek

 

ok, zupełnie zapomniałem o tych tutorialach (zrobiłem je do mojego moda poprawiającego tex. roślionności i ziemi).

Mipmapy dalsze są jaśniejsze, w ten sposób oko łatwiej mozę "odseparować" bliższe/dalsze plany.

 

 

mipmaptutorialwj6.jpgfoliagetutorialyr7.jpg

 

Generalnie, jak nie mamy możliwości użyć zaawansownych shaderów - ten sposób się przydaje.

Np. jeden z moich znajomych to wykorzystuje w grze na ds-a którą sobie dłubie.

 

Tutaj porównanie starej/nowej wersji.

stara

mountblade2008052018251lf3.th.jpg

moja wersja

mountblade2008052018281gr6.th.jpg

 

http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,37173.45.html

 

Tylko tyle fpsów bo w oknie z photoshopem i maxem włączonym:)

 

nowe tutki (dodałem także na pierwsza stronę zeby nie trzeba było szukać)

 

vc1small.jpg

 

 

I tutek wyjaśniający jak można sobie pracę zorganizować - zrobiony głównie dla kolesi z BIT - w razie jakbym napisał jakieś herezje dajcie znać:)

 

pipeline1small.jpg

Edytowane przez gutekfiutek
  • Like 13
  • Confused 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

genialne, juz sie napalilem zeby tez to porobic. w gre gralem to czuje roznice. z oblivionem mi sie skojarzyly twoje screeny. Super. az bym video ogladnal takich tutkow. Gdzie mozna narzedzia namierzyc w ktorych to skladasz (mam na mysli te do gry a nie maxa itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to wygląda naprawdę rewelacyjnie.

Patrząc na screeny z gry i na te twoje, to ma się wrażenie jak by to była druga część.

Różnica w grafice jest kolosalna.

 

Na fronta to jak nic trzeba dać i niech tam długo urzęduje.

 

P.S. Będziecie w tym modzie przerabiać resztę modeli (postacie, konie, drzewa....)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:)

 

Co do tutoriali, jak będę miał czas to porobię.

Mam jeszcze 2 paczki budynków do skończenia, pewnie jeszcze na pare pomysłów wpadnę.

 

Co do poprawiania postaci i broni - ja mam ograniczone moce przerobowe:)

Muszę najpierw budynki pokończyć.

Bo przy modzie pracuję sam, i nie mogę się za bardzo odrywać bo go nie skończę:/.

 

Na 1-szej stronie wrzuciłem 2 tutki które dawno temu zrobiłem, przydadzą się tym co pracują na silnikach z obsługą formatu *.dds.

Np. na handheldach takie coś można uzyc.

  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gutek kiedy ty na to masz czas? Coś tam w A. za słabo was wykorzystują, że ci się chce po godzinach takie modele produkować.

 

Świetna robota ;) Tak samo tutki.

 

Co do moda. Kiedy planujesz finish? Może reflektujesz na zapowiedź na polter.pl? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle fpsów bo w oknie z photoshopem i maxem włączonym:)

 

nowe tutki (dodałem także na pierwsza stronę zeby nie trzeba było szukać)

 

vc1small.jpg

 

 

I tutek wyjaśniający jak można sobie pracę zorganizować - zrobiony głównie dla kolesi z BIT - w razie jakbym napisał jakieś herezje dajcie znać:)

 

pipeline1small.jpg

  • Like 3
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna rzecz, warto zaznaczyć, że to wygląda znacznie lepiej niż w Oblivionie, przynajmniej jeśli mówimy o wersji podstawowej, gdzie mimo wszystko teksury są niskiej jakości a mipmapping dużo mocniejszy. Co do "workflow", jak słusznie Bruneq zauważył, czas spędzony nad rozłożeniem UVki to ważna rzecz, czasem trwa to dłużej niż samo modelowanie low-poly :) Ciekawi mnie również technika vertex color, choć nie jest tak dokładna jak zabawy z mental rayem i render to texture, za to pewnie szybsza :)

 

Krótki wykład o modułowym konstruowaniu static meshy i całych "tilesets" do gry na pewno się przyda początkującym, dobrze wpływa na sposób myślenia o tym procesie :) Oprócz tego warto wyszukać sobie kilka publikacji w tym temacie, w Googlach pod hasłem "modular level design" powinno coś ciekawego wyskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:)

Przynajmniej ja tak robię.

Nie ma co się szczypać...

 

Przy tak "regularnych" rzeczach jak budynki to i owszem, ale wystarczy że będzie chodziło o rzeczy organiczne lub zniszczone albo np. secesyjne meble i już się tak wesoło nie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

Pikna robota, widziałem część tego dobra już jakiś czas temu na zdaje sie forum tej gry. Senkju za tutki bardzo fajne 5* zasłużone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspaniała praca Gutek

Należy się rep za profesjonalne modele i oczywiście tutoriale. Szczerze mówiąc to nie pamiętam, abym kiedykolwiek widział ładniejsze obiekty w tej grze.

Myślę, że powinieneś dodać to co zrobiłeś do bazy działu Tutoriali max3d.pl, to pozostanie coś dla początkujących na przyszłość.

Pozdrawiam

 

PS:Chętnie bym sprawdził w grze to co zrobiłeś, ale nie mogę - z czystej przezorności.Ta gra to jakiś koszmar ... musiałem sabotować pliki z grą, aby w końcu pomóc swojej słabej woli się od niej uwolnić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności