Skocz do zawartości

Scena 3d: Mikołaj Kopernik (Jana Matejki)


ptaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Postanowilem, ze sie podziele wip'em mojej ostatniej pracy.

Chcialem zrobic fajna scenke z postacia jakas, w celu szkoleniowym :)

Praca bazuje na (zapewne wszystkim znanym) obrazie Jana Matejki.

Chce sie zbliżyć do oryginału, ale w granicach rozsadku :P

 

Planuje scenke zrobic pod okulary 3D w duzej rozdzielczosci (1680). Mysle, ze moze byc fajnie biorac pod uwage uklad obiektow, stad koniecznosc zrobienia maksymalnie 3d bez podmalowek itp.

 

model postaci na bazie darmowego modelu z sieci.

 

Wiem ze jeszcze sporo pracy, ale wszelkie komentarze mile widziane.

 

Pozdrawiam.

 

dodaje testowa wersje stereo.. jest to moj pierwszy eksperyment z anaglifem, wiec bede tu poruszal problemy zwiazane z produkcja takich grafik :)

 

redcyjan1.jpg

 

16734311.jpg

 

i refka:

kopernik.jpg

 

 

i siatka:

siatkan.jpg

 

to co czerwone to sss.

Edytowane przez ptaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Powiem Ci szczerze że się porwałeś z motyką na księżyc. Ilość szczegułów konieczna do odtworzenia to rok pracy i 8 GB pamięci nie mówiąc już o karcie i procesorze. Podejrzewam że chcesz poćwiczyć. Kiedyś też próbowałem robić iltraszczególy i kończyło się w połowie z brakiem pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze że się porwałeś z motyką na księżyc. Ilość szczegułów konieczna do odtworzenia to rok pracy i 8 GB pamięci nie mówiąc już o karcie i procesorze. Podejrzewam że chcesz poćwiczyć. Kiedyś też próbowałem robić iltraszczególy i kończyło się w połowie z brakiem pamięci.

 

8GB ram ? jak nie umiesz zoptymalizować sceny to może i tak. Osobiście uważam że spokojnie możesz tą prackę pchać do przodu. Narazie wygląda nieźle. Trzymam kciuki i nie słuchaj pana demotywatora ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@khatake: Widać że nigdy nie przekroczyłeś bariery 3 mln poly. Nie jestem demotywatorem, tylko realnie patrzę na możliwości techniki którą stosujemy. Zużycie pamięci to cena jaką płacimy za to że komputer za nas oblicza ostateczny obrazek i nie musimy się uczyć 20 lat jak realistycznie namalować rozpraszanie światła w powiedzmy pokoju. Jeśli Pan zacietrzewiony twierdzi że może wszystko odtworzyć na swoich superkomputerze to zapraszam do wymodelowania lasu, albo chociaż 20-stu drzew, coś co artmalarze robią od wieków. Facet pociągnie specjalnym pędzelkiem i ma gotowych dziesięć gałęzi a na komputerze to 30min pracy i 20 tyś poly. Trafił się cheerleader.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie, wyglada to tak jakbys wzial jeden render i przesunal go wzgledem drugiego zmianiajac kolor, a powinno to wygladac mniej wiecej tak ze obiekty (czerwony/zielon) znajdujace sie blizej kamery powinny byc wzgledem siebie bardziej rozsuniete niz te ktore sa bardzeij oddalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@khatake: Widać że nigdy nie przekroczyłeś bariery 3 mln poly. Nie jestem demotywatorem, tylko realnie patrzę na możliwości techniki którą stosujemy. Zużycie pamięci to cena jaką płacimy za to że komputer za nas oblicza ostateczny obrazek i nie musimy się uczyć 20 lat jak realistycznie namalować rozpraszanie światła w powiedzmy pokoju. Jeśli Pan zacietrzewiony twierdzi że może wszystko odtworzyć na swoich superkomputerze to zapraszam do wymodelowania lasu, albo chociaż 20-stu drzew, coś co artmalarze robią od wieków. Facet pociągnie specjalnym pędzelkiem i ma gotowych dziesięć gałęzi a na komputerze to 30min pracy i 20 tyś poly. Trafił się cheerleader.

 

są instacje przecież a poza tym kto umi ten da rade zrobić taką pracę z podmalówką w photoshopie żaden problem. 20 drzew to pierd ; ] zrób 1000 i żeby się ruszały i żeby render był poniżej 10 minut na ramkę w małym HD. Co jeszcze instnieje do optymimalizacji??? layery/ visible not visible for camera/ dzielenie na sceny ? po zakonczeniu fragmentów które bezpośrednio na siebie nie wpływają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaowiada się kawał fajnej pracki... optymalizacja i kompromisy to rzecz oczywista.. ale głównej postaci nie odpuszczaj za mocno - szkoda by było. Oryginał ma bardzo fajną tkaninę i włosy - spróbuj odwzorować trochę lepiej te fałdy na jego szacie. Doda smaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sceny, tego 3d nie mogę ocenić bo nie mam pod ręką okularów.

Fałdy na ubraniu jeszcze nie układają się zbyt dobrze (ogólny zarys jest, ale brakuje ostrzejszego zgięcia w odpowiednich miejscach)

Twarz w oryginale ma bardziej płaski nos, usta węższe i wyższe.

 

 

dac77 - w tej pracy nie widzę tych 20 drzew, myślę że nie będzie problemu. (robiłam sceny z podobną ilością szczegułów na 1gb ramu i dało się)

O ile oczywiście mpta dobrze zagospodaruje siatkami - czego, przyznam, na razie nie wszędzie widać - np. mur bym załatwiła teksturą a nie pojedyncze cegiełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norden masz bardzo duzo racji, ale niestety jesli chodzi o okulary 3d to posprodukcja odpada niestety. Mysle ze zrobie wersje 2D z podmalowka taka ladna a 3d efektowna :) jesli sie uda :)))

Kris no jak zwykle masz racje. Zaraz sie biore za szate. O wlosach jeszcze nie mysle bo mnie dreszcz przechodzi :P

 

Ania nad twarza tez dzis popracuje. Co do faldek to bede testowal dzis ile normal mapa mnie w tym wspomoze.

 

Dzieki za rady - jak zwykle bezcenne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@khatake: Widać że nigdy nie przekroczyłeś bariery 3 mln poly. Nie jestem demotywatorem, tylko realnie patrzę na możliwości techniki którą stosujemy. Zużycie pamięci to cena jaką płacimy za to że komputer za nas oblicza ostateczny obrazek i nie musimy się uczyć 20 lat jak realistycznie namalować rozpraszanie światła w powiedzmy pokoju. Jeśli Pan zacietrzewiony twierdzi że może wszystko odtworzyć na swoich superkomputerze to zapraszam do wymodelowania lasu, albo chociaż 20-stu drzew, coś co artmalarze robią od wieków. Facet pociągnie specjalnym pędzelkiem i ma gotowych dziesięć gałęzi a na komputerze to 30min pracy i 20 tyś poly. Trafił się cheerleader.

 

 

Jasne że widać że nie przekroczyłem. Mam to w profilu wpisane w nazwisko a wogóle to zupełnie nie wiem o czym piszę :D I nie jestem cheerleaderem tylko narazie idzie naprawdę nieźle a co do sprzętu to uważam że się poprostu mylisz. Nie ma w tej scenie niczego czego dzisiejszy komputer spokojnie nie pociągnie biorąc pod uwagę kilka zabiegów jak instance itp. itd. A teraz koniec offtopa , AMEN.

 

Cegiełki zdecydowanie jako disp albo normalka. Przecież spokojnie trzymasz taką jakość jak teraz a ilość poly drastycznie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny pomysł. Kibicuję.

(jeśli możesz - obliczaj czas poświęcony na poszczególne etapy - pomoże Ci to przeanalizować Workflow i nanieść ewentualne poprawki, a przydadzą się takie informacje również nam)

 

pozdrawiam, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Khatake - no tak chcialem zrobic, ale krawedz budynku jest nierowna przez cegly przy czym bump /normal odpada a disp tez nie wiem jak by sie zachowal. Pomysle jeszcze nad tym jak mi zacznie brakowac poly .. narazie maja 2000 facow cegly. zawsze jakas rezerwa na wszelki wypadek :)

 

Sly - dzieki man :) postaram sie na koniec napisac co ile zajelo i z czym byly problemy :)

 

Tweety, Klicek, SereCk - dzieki. Na pewno bede to poprawial, narazie testowo.. co do belek 100% racji, ale z kosciolem nie wiem o co chodzi.. czy za daleko jest w calosci, czy wiezyczka po prawej jest za daleko w stosunku do tej z przodu? Bo to chyba kosciol w ukladzie krzyza z nawami bocznymi, ale jeszcze to przeanalizuje dobrze :P

 

:) a i wrzucam maly up plaszcza. Teraz bede konczyl wszystko pod 2D z postpro i na koniec zrobie render pod okularki :0

 

69096222.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że kanał lewy jest za bardzo rozstrzelony względem kanału prawego. Pzrez co nie można złapać całej formy tylko oko gubi się w dwóch kanałach. Przesuń go po prostu nieco bliżej i zeskaluj do odpowiednich proporcji, żeby zniwelować efekt robienia zeza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krawedz budynku jest nierowna przez cegly przy czym bump /normal odpada
Na wypadek gdybyś chciał wykorzystać tą rezerwę - w postprodukcji można zniekształcić równą krawędź, przy w miarę jednokolorowym tle żaden problem (clone tool, smudge itp - zajeżdżasz niebem w szpary między cegłami, albo cegłami na niebo), a ten większy wystający u góry wymodelować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SereCk, Tweety - czaje:) na bank to poprawie. Dzieki!

Ania - No chyba bede musial bo jeszcze mnie czekaja dachowki, ktore juz musza byc poly :/

 

A w ramach poprawek zmienilem plaszcz, poprawilem futro - jest teraz bardziej puszyste ;)

i zaczalem cos z twarza kombinowac, ale juz widze ze np nos jest jeszcze za malo "garbaty". Natomiast w ramach "zabierania sie do czegos od zlej strony" pobawilem sie troszke kolorami i dorysowalem gwiazdki :P

 

test1ou.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda lepiej, ale setup kamer czasami trzeba oszukać - nie rób wszystkiego w skali bo będziesz miał za bardzo kanały rozjechane. Kościół możesz zrobić mniejszy i dać go bliżej (w każdym razie można sprawdzić czy będzie wyglądał ok). Scenka zapowiada się ciekawie i fajnie :). Następny "Grunwald"? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz i masz :)

 

hairs.jpg

 

wiem ze jeszcze sa do dopracowania zwlaszcza gloss i kolor, ale ide w tym kierunku.

Te mayowe hairs to za duzo roboty :)

 

zrobilem jeszcze ten bud w tle - dachowki inne cegly (tutaj bump)

43126163.jpg

 

Pozdrawiam :)

 

Edit.. no wlasnie jesli chodzi o podmalowki to niestety jestem tu mocno ograniczony bo finalnie ma byc takze dostepna wersja pod okularki i tu juz podmalowki odpadaja. Oczywiscie ta wersja 2D bedzie bardziej "dopieszczona" :) pod okularkami i tak jest strata duza na kolorkach.

 

i jeszcze maly update twarzy.

16263372.jpg

Edytowane przez ptaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit.. no wlasnie jesli chodzi o podmalowki to niestety jestem tu mocno ograniczony bo finalnie ma byc takze dostepna wersja pod okularki i tu juz podmalowki odpadaja

 

dlaczego? robisz podmalówkę, camera projection (camera mapping) i po problemie. będzie kilka problemów technicznych z rozjadem podmalówek ale jak siępostarasz to będzie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :) Cholera trudne pytanie. Mysle ze jeszcze nic nie moge uznac za skonczone, bo zazwyczaj jest to zgubne dla mnie podejscie. Zawsze z forum ktos cos wypatrzy, co warto poprawic, z ogromnym zyskiem dla pracy. Takze wszystko otwarte jak dotad. Jedyne co moge powiedziec to futra juz nie bede tykal bo jestem zadowolony z niego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze idzie. Myślę że nie powinieneś narazie martwić się o tekstury, narazie wymodeluj scene ze wszystkimi detalami a potem materiały i tekstury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - mialem olac juz dzis robienie, ale faktycznie wygladal jakos mlodzienczo i musialem to ogarnac :)) budynki poprawie bo wiem juz w czym rzecz.

 

Kakaku - Dzieki.. no wiem ze powinienem w sumie na samym koncu teksturowac itp, ale lubie na poczatku pracy miec swiatlo mniej wiecej a pozniej jak sie prace dluza z modelowaniem to odmulam sie teksturami.. a jak to meczy to postpro :) wiem ze nie jest to pro, ale tak mi sie dobrze robi. Czasami nawet taki podzial prac mi pomaga.

 

Zauwazylem ze mam calosc rozciagnieta za bardzo :) w sumie nie wiem jak to sie stalo. Poprawilem troche Kopernika.. lekki zarost i troche modyfikacji twarzy. Daje juz ostatniego upa przed piatkiem :)

 

Pozdrawiam

 

test2q.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cojots - Dzieki, ale dawaj uwagi jak masz bo to pomaga :)

peter_f - Dzieki stary.. staram sie i mam nadzieje ze nie spartole nic i pocisne detal do konca.

ZJAWA - To tylko bryla pod sculpt przygotowana :) Dzieki :)

Sibu - To jest plane ziemi, ale ma narazie ten sam radial gradient co sfera z niebem. :)

 

Sorrki chlopaki ze nie ma jeszcze obiecanego update'a, ale dochodze do siebie po nieoczekiwanym nagrodzeniu mojego pana kromki na cs4ideas :) Niemniej jednak zaraz sie biore do roboty :)

 

POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności