Skocz do zawartości

[wiz 3d] Casa Campinos, nowe ujęcie


SWRSC

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym pokazać wizualizację nad jaką ostatnio pracowałem

projekt: Paul Rene & Mariusz Wysocki

podziękowania dla Morphe za szybko-liczące się sosny :)

Do dziadzi: przykro mi, nie ma q7 i kaczorów :p

 

maxcasacamp03.jpg

 

maxcasacamp01.jpg

 

maxcasacamp02.jpg

 

fincasacamp04.jpg

 

Pozdrawiam,

SWRSC

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ogólnie wizki ładne, może tylko trawa troche niemrawa taka. Klimat za to bardzo bardzo :). No i zgadzam się z pressenterem projekt budynku poprostu super.

 

I takie pytanko. Czy budynek rzeczywiście będzie stał na takim zalesionym terenie? Bo jeśli tak to już zaczynam umierać z zazdrości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :)

co do trawy i umiejscowienia inwestycji - budynek będzie stał tak jak na wizualizacji między gąszczem sosen. Trawy na referkach terenu praktycznie nie było, ale klient chciał bym posiał miejscami.

W wizualizacji ważne dla klienta było pokazanie dosyć realnego otoczenia, także to co widzicie na wiz dosyć dokładnie przenosi się na realia, łącznie z umiejscowieniem drzew. Na potrzeby niektórych ujęć musiałem oczywiście zrobić hide niektórych by nie zasłaniały za dużo kadru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że jakiś bogacz nie dostał zgody od leśniczego na wycięcie drzew ale się uparł że chce tam właśnie postawić dom no i drzewa pozostały a dom zbudował nie naruszając ich:)...

Bardzo ciekawy projekt tylko na drugim obrazku jak te kanapy będą wyglądać po ulewie skoro są pod otwartym niebem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo ładnie wyszło jeżeli chodzi o klimacik. Co do drażniących elementów to jak wcześniej pisali trawa nie pasuje za bardzo. Ja kojarzę zawsze cieniutkie, długie źdźbła jeżeli chodzi o las sosnowy. Nie ma też fajnych igieł pod sosnami, które zalegają od lat i pnie sosen przy ziemi wyglądają jak wbite. Szkoda, że nie dałeś lampek w chodniki bo to trochę ujmuje tym wizualizacjom. W sumie mogło by być dużo lepiej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemnie to wszystko wyszło. Pare szczegółów pewno mozna byłoby jeszcze dodać. Zgadzam się z Toresem apropo paru detali. Więcej się czepiać nie ma co :P

 

pozdrawiam,

BiX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny klimat - klient na pewno zadowolony, a co do rzeczy które mi się rzucają w oczy (ale to tylko koment kogoś kto robi wizualizacje, "normalny" człowiek czy klient nie zwróci na to uwagi ) - sosny nie wyrastają z piasku jak kołki, mają cały (dość rozbudowany) system korzeniowy, masz trawę jak na piasku - więc te korzenie też było by widać.

 

no, ale jak pisałem to takie marudzenie - ogólnie bardzo przyjemna praca - w sam raz do portfolio, gratuluję klienta i zlecenia.

 

Pytanie przy okazji, ile czasu miałeś na zrobienie całości ? (tzn od momentu jak dostałeś rzuty i zagospodarowanie do oddania gotowych renderów).

 

pozdrawiam - Loki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tjviking: dzięki

bbandi: jak zmokną to bogacz kupi sobie nowe :D

Tores: przyznam że o lampkach zapomniałem. A co do detalu podłoża to już nie za bardzo był czas i zarazem chęci na takie ewolucje chociaż masz racje że wiele by wniosły.

BiX: dzięki

Użytkownik: mówiąc realne otoczenie miałem na myśli umiejscowienie sosen, ich wysokość etc. Klient właśnie to chciał koniecznie pokazać na wizualizacji. Nie ma to nic wspólnego z fotorealizmem.

lucek91: sosny są od Morphe, wcześniej miałem everowe, które igły miały zrobione na plane + szczegółowa alpha co zabijało render mimo optymalizacji w postaci wyłącznie filtrowania etc. Morphe użyczył mi drzewek gdzie igły są modelem 3d.

Loki: dzięki, co do sosen to się zgadzam, ale tak jak już wyżej napisałem - nie było za bardzo czasu i chęci na taki szlif.

Co do czasu realizacji to ciężko mówić w formie jakiegokolwiek odnośnika ze względu na to, że w momencie zlecenia wizualizacji budynek cały czas powstawał. Z czasem dostawałem dodatkowe elementy jak aranżacja tarasu, zagospodarowanie terenu etc. które musiałem stopniowo wprowadzać i pokazywać efekty by architekci mogli ocenić czy idą w dobrym kierunku. Z 2 rendera np w ostatnim momencie wywalili wiśnie japoński które nijak pasowały do reszty. Cała realizacji to około 2 miesiące z czego pracy było dużo mniej. W zleceni zamieszany był Sivy który stworzył wczesny model budynku. Później troszkę się zmienił.

Xiz0r: niskie ustawienia, w sensie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baardzo mi się to Panie Świerszczu podoba, ale to bardzo. Nie wiem dlaczego. Klimat rewelka, w końcu nie jest to cud miód o 12 w czerwcowe połódnie :) to jest cud miód a nawet orzeszki! Mam dwa pytania. (oczywiście jak mogę wiedzieć ;P )

 

Czym świeciłeś scenę?

 

iii czy te sosenki wyrastające z podłogi miały tak być (domyślam się że tak ale wolę się upewnić ;) )

 

Pozdrawiam

no i oczywiście życzę fronta bo ode mnie masz 5*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRSC : Jak coś robić to może przykładać do tego się warto przynajmniej trochę a nie na łatwiznę iść i tłumaczyć się głupio.

 

Nie wiem gdzie tu widać pójście na łatwizne szczerze mówiąc. To komercyjna praca jest. Oprócz tego żeby było ładnie to trzeba zadbać o jeszcze jeden mały szczegół. Mianowicie o to żeby się opłacało. Takimi rzeczami jak wygląda ziemia w miejscu wyrastania drzewa to można się bawić jak się ma za dużo czasu albo robić coś dla siebie...

 

Tyle ode mnie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sosny są od Morphe, wcześniej miałem everowe, które igły miały zrobione na plane + szczegółowa alpha co zabijało render mimo optymalizacji w postaci wyłącznie filtrowania etc. Morphe użyczył mi drzewek gdzie igły są modelem 3d.

 

Co masz na mysli mówiąc że zabijało to render?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestro101: że czas zabijało, render trwał 12h jednego ujęcia :) Duża rozdzielczość, bardzo szczegółowa mapa opacity igieł i pozamiatane. Nawet bez filtrowania tej mapy.

 

Użytkownik: pominę Twoje posty, moim zdaniem są bezpodstawne. Nie wiem czym się zajmujesz i ile masz w tym doświadczenia, ale ja mam na głowie 5-10 wizualizacji jednocześnie. Jeżeli uwzględnisz terminy wykonania to nie znajdziesz czasu na dopracowanie każdego detalu do PERFEKCJI.

 

U mnie jeszcze daleka droga w mocach przerobowych firmy by w tym samym czasie każdemu klientowi zapewnić detal, z którego...nie okłamujmy się reasumując tylko my (graficy) będziemy mieli satysfakcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teren z trawą wydaje się być bardziej oświetlony niż sosny i nie jest to bynajmniej oświetlenie bijące od budynku. Ja posiał bym więcej trawy, dał na niej delikatną poświatę od oświetlenia budynku jak zrobiłeś to częściowo na sosnach. I w zależności jaki chcesz mieć klimat sceny; albo rozjaśnił drzewa albo przyciemnił trawę. Co do oświetlenia faktycznie bardziej rozmyte, przede wszystkim cienie. Chyba przejarało Ci się w kilku miejscach. Trochę widać pustostan. Na szczęście architektura jest świetna więc ratuje sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionier: dzięki :)

adam_m/trosiek: na tych ujęciach tego nie widać, ale w miejscu "wrośnięcia" sosny w taras jest kratka zabezpieczająca. W przyszłym tyg może doliczę ujęcia w tarasie to wrzucę.

mjasinski: cenna uwaga, dzięki. Na przyszłość będę zwracał na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maestro101: że czas zabijało, render trwał 12h jednego ujęcia :) Duża rozdzielczość, bardzo szczegółowa mapa opacity igieł i pozamiatane. Nawet bez filtrowania tej mapy.

 

Tu nie rozchodzi się o szczegółowość mapy tylko o jej głębie kolorów. Nie ma znaczenia wyłączenie filtrowanie dla niej bo i tak traktowana jest jak materiał typu reytraced ( z indeksem 1 ) - to tak jakby sobie powstawiać drzewa ze "szklanymi" listkami. Sprawę załatwiają jedynie clip mapy czyli mapy dwu bitowe. Minusem jest, że zbyt mała rozdzielczość takiej mapy daje w efekcie widoczne schodki - zależne oczywiście od zbliżenia :). Tyle OT.

Bardzo to fajnie wygląda zresztą jak większość twoich prac :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności