Skocz do zawartości

[Modelowanie] Tworzenie materaca|siedziska pod sofę [3dsmax]


indian

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

jest to kolejny mój tutek odnośnie siedziska na jakąś sofę bądź lounge chair'a.

 

[TU JEST GOTOWY PLIK DO POBRANIA KOŃCOWEGO ETAPU SIEDZISKA]

 

do jakiego efektu dążymy:

 

32113796.jpg

 

OK, to lecim:

 

zaczynamy od prostego plane z takimi nastawami jak widać na obrazku poniżej i konvertujemy do editable poly.

 

50550662.jpg

 

zagęszczamy siatkę, można tu użyć funkcji MSmooth, w panelu edit geometry lub zagęszczać ręcznie, liczę tu na waszą twórczą inwencję :)

 

27172358.jpg

 

przechodzimy do zaznaczania poligonami, zaznaczamy odpowiednie wertexy jak na obrazku i przy pomocy move toola dostępnego pod skrótem "w" przesuwamy wertexy leciutko w górę.

 

34867235.jpg

 

przechodzimy do zaznaczania wertexami, zaznaczamy wskazane punkty i dzięki pomocy move toola przesuwamy leciutko w dół.

 

83035126.jpg

 

następnie korzystając z narzędzia extrude, a dokładniej tego kwadracika obok przycisku narzędzia extrude znajdującego się w zakładne Edit Vertices ustawiamy tak jak na obrazku.

 

43763006.jpg

 

teraz zagadka co zniknęło z obrazka.... tak to poligony powstałe wskutek używania funkcji extrude na wetexach, zaznaczamy je i usuwamy.

 

11576474.jpg

 

w tym punkcie nie powiem nic wartościowego just like zaznaczamy krawędzie jak na obrazku.

 

15595110.jpg

 

korzystając z funkcji extrude na zaznaczonych edgach po prostu korzystamy z funkcji aby uzyskać efekt jak na obrazku.

 

86701920.jpg

 

...

 

13020757.jpg

 

efekt naszych starań... no powiedzmy że idziemy w dobrą stronę.

 

45546320.jpg

 

przechodzimy w zaznaczanie borderami i za pomocą move toola przesuwamy leciutko w dół.

 

92147310.jpg

 

zaznaczony border przeciągamy z SHIFT'em w dół.

 

77896201.jpg

 

zaznaczamy wertexy jak na obrazku i przy pomocy narzędzia weld łączymy je ze sobą.

 

78167552.jpg

 

pod skrótem "s" kryje się narzędzie scale dzięki któremu oraz wciśniętemu SHIFT'owi zrobimy tak jak na obrazku.

 

97691270.jpg

 

funkcja border kryje się w zakładce Edit Edges klikamy w kwardacik obok narzędzia.

 

37165602.jpg

 

zaznaczamy krawędzie i klikamy w button funkcji connect i ustawiamy tak jak na obrazku.

 

10050417.jpg

 

następnie zaznaczone wertexy należy zweldować, zaznaczając je i klikając weld z odpowiednimi wartościami, bądź używając target weld.

 

86026526.jpg

 

tak to powinno wyglądać po zweldowaniu, lecz po środku pozostała krawędź zupełnie nam nie potrzebna, więc pozbywamy się jej.

 

65202520.jpg

 

...

 

63852207.jpg

 

tworzymy krawędź jak na obrazku.

 

18704734.jpg

 

to samo tylko w innym miejscu.

 

99018989.jpg

 

zaznaczamy wertexy tak jak na obrazku.

 

24506849.jpg

 

przy pomocy move toola przesuwamy wertexy lekko w dół.

 

45862154.jpg

reszta w drugim poście...

Edytowane przez indian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

chamferujemy dolne krawędzie materaca i przesuwamy...

 

68180454.jpg

 

i przesuwamy...

 

27237971.jpg

 

zaznaczamy dane na obrazku poligony i lekko przesuwamy je w dół.

 

75349504.jpg

47843871.jpg

48568231.jpg

 

i oto mamy materac, jeszcze tylko guziczki i gotowe :]

 

89511687.jpg

 

guziczku zrobimy z kulek :)

 

96295221.jpg

 

rozmieszczamy jak na obrazku.

 

32113796.jpg

 

mam nadzieje że tutek był jasny dla każdego i że w pewnym stopniu przybliżyłem niektórym modelowanie siedziska :)

 

salut.

Edytowane przez indian
  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko jedną uwagę, jak robisz bridge to nie trzeba robić później conecta tylko można w bridge zwiększyć wartość segemnts na te 9 od razu . A tak po za tym bardzo ładnie pokazane krok po kroku. + za inicjatywę :) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze chciałbym się przywitać.

Kierowany tutorialem Indiana stworzyłem jeden z moich pierwszych modeli (...wiem że lewa poduszka lewituje,zbyt długo render. trwa żeby to teraz poprawić,ale poprawię to :) )

http://img813.imageshack.us/i/przechwytywaniezh.jpg/

http://img94.imageshack.us/i/nagotowo.png/

przechwytywaniezh.jpg ...na renderze też widać przepały,to jest też do poprawki :)

nagotowo.png

Pozdrawiam

Edytowane przez sylwex1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności