Skocz do zawartości

Mellon 2D -2011


Mellon

Rekomendowane odpowiedzi

WitamNowy rok ,nowa teczka.Mam nadzieje wrzucac troche wiecej prac no i moze nawet poprawic jakosc.Troche wiecej "epik knightow" czyli dokladnie to co mnie najbardziej pasjonuje.Na pierwszy rzut Krasnal w zywiole.Zapraszam do kometowania i jechania.

Edytowane przez Mellon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 184
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dla mnie krasnolud ma wręcz idiotyczną postawę. Jakby balet tańczył. Ork (dobrze kojarzę?) wygląda jakby był ledwo ciachnięty, niczym zacięcie od żyletki, przez ten wielgachny topór. No i czemu ten krasnolud patrzy w niebo? Widzi tam ptaszki? No i czemu ten bestialski, pieprzony zielonoskóry nie ma broni? Poza tym ten krasnolud jednak mimo wszytko ma braki w anatomii. Coś w nim nie gra.

No a tak poza tym, to praca ładna. Zwłaszcza dlatego, że jest w niej krasnolud ;) Ach, no i nie odbieraj moich słów jako atak, bardziej jako spostrzeżenia po kilku głębszych ^^ Co złego to nie ja i owocnej weny twórczej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że dużo pracy władowałeś,o to chodzi ;) po prostu z czasem reszta przyjdzie, każdy tak ma.

Może parę thumbów przed pracką,wybrać z kimś/w teczce z ludźmi najciekawszy i wyprowadzić z niego dopracowaną prackę,taka moja sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za podpowiedzi i dobre slowo.

Dodam tylko ze jezeli chodzi o postawe to krasnolud jest w trakcie krecenia mlynka stad moze sie wydawac troche dziwna.

No i troche faktycznie w fazie szkicu powinienem dluzej poglowkowac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna praca do serji opowiadan(linka do opowiadania dodam jak tylko go dostane).

Przedstawia macke wychodzaca z portalu.Ta ilustracje postanowilem potraktowac troche wiekszym luzem choc przy samym podstawowym szkicu troche sie nasiedzialem.Komentarze i krytyka jak zwykle mile widziane

macka1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie trochę zbyt monotonna mechaniczna faktura skóry, jak skała jakaś.

 

To coś jest obślizgłe, widać,ale trochę coś tu nie wyszło (pewnie ten fakt podkreślają inne błędy). Brakuje w jakimś miejscu większego detalu sugerującego dokładnie to, co w reszcie widz mógłby sobie już sam wyobrazić. No i chyba trochę bliki światła się nie do końca zgadzają. W lewej stronie obrazka bliki są po lewej stronie macek, z prawej po prawej, z dołu od dołu i tak dalej, aż w końcu nie wiem skąd pada główne światło. Dobrze by było też zlikwidować ten przebijający od spodu gdzieniegdzie czarny obrys, bo za bardzo odcina się od tła , coś jak wycięty niechlujnie i wklejony w inne tło.

Edytowane przez ZiN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speedzik polega na wrażeniu, i tu jest bardzo git. Jedyne co, to przyciemniłbym bardzo leciutko jej dekolt, w miejscu gdzie przebiega zgięta ręka, żeby wybić ją trochę do przodu bo w kolorze i nasyceniu trochę za bardzo się zlewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zin praca malowana z ref wiec jak cos jest za slabe to tez tak oddac sie staralem.

 

Ciekawe podejście, nie powiem, ale ja malując starałbym się poprawić coś co mi nie pasuje. Inaczej jaki sens malowania. Odtwarzanie referek i rzeczywistości to wszytko? Myślałem, że malowanie idzie krok dalej bo nie robi tego maszyna (aparat fotograficzny) tylko człowiek, który myśli i ma wpływ na to co kreuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecze sie ostatnio nad nowa praca no I zameczam wszystkich domownikow co by swiezymi spojzeniami rzucali no ale ich spojzenie juz nie-swierze sie zrobilo wiec zwracam sie do was. Napiszcie co o tym myslicie jak mozecie ,pamietajac ze to WIP w poczatkowym stadium wiec wszystko mozna jeszcze zmienic.

Z gory dzieki.

neptunm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z kolorami dużo lepiej bo zróżnicowałeś trochę niebieski. Czuje się ten chłodek :) Właśnie tak trzeba robić że mieszasz niebieski z każdym innym kolorem po trosze i uzyskujesz bardzo zróżnicowaną paletę danego koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinieneś więcej szybszych pracek trzaskać, no i z tymi kolorami też trzeba by było coś zrobić, bo rzeczywiście mydełko wychodzi. Robisz czasem coś w ołówku, jakieś szkice, koncepty, albo z natury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi

Resh - Olowkiem rysuje a jakze ale na rysowanie z natury za zwyczaj czsu brakuje i cierpliwosci. ASzybszych pracek wiecej pewnikiem bedzie a to tez z braku czasu :) .

nao- no i sie pobawilem i wrzucam upa a wlasciwie to wersje ostateczna bo nie bede juz raczej tego meczyc bo zamecze.

dragonhunter.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i daje , daje :)

Postac Elfa do pewnej powstajacej gry - postac ma miec wymienne uzbrojenie wiec pozycja praktycznie z gory przesadzona. Jak zazwyczaj komentarze mile widziane

Kolorek tez bedzie na razie b/w wip

elft.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest progres, postać Ci się jednak trochę chwieje, jak powiedział ICE, walor dobrze dobrany, ale myśląc o designie nie wypada najlepiej, nie licząc, głowy i ramion, cała postać ma takie same walory, wygląda jakby wszystko było zrobione z czarnej skóry, jest trochę nudno, masz tam parę detali na których można by złamać tą monotonnie.

 

Sorry że bazgram Ci po pracy, ale wole obrazki od słów xD i zepsułem łuk xS

elfexample.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ice.

N-pigeon - podoba mis sie jak go wygiales ,troche za bardzo na palce chyba?

Jezeli chodzi o kontrasty to sie musze nie zgodzic gdyz

1 .jest to faza przed barwieniem i czarny w tej fazie mija sie z celem.

2.jak zauwazyles glowa i ramiona sa ciekawsze wiec moj cel zostal osiagniety (focal)

sam mieszalem waloram ale doszedlem do wniosku ze za bardzo rozprasza.

Ps mam tez wrazenie ze uzywajac slowa design masz cos innego na mysli niz ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N-pigeon - podoba mis sie jak go wygiales ,troche za bardzo na palce chyba?

Jezeli chodzi o kontrasty to sie musze nie zgodzic gdyz

1 .jest to faza przed barwieniem i czarny w tej fazie mija sie z celem.

2.jak zauwazyles glowa i ramiona sa ciekawsze wiec moj cel zostal osiagniety (focal)

sam mieszalem waloram ale doszedlem do wniosku ze za bardzo rozprasza.

Ps mam tez wrazenie ze uzywajac slowa design masz cos innego na mysli niz ja.

 

Racja słuszna uwaga, za bardzo na palce, stopy zmniejszałem na końcu to nie zauważyłem.

 

Ad. 1 Czarnobiały rysunek wykonywany przed barwieniem ma ci pokazać jak będą wyglądać końcowe walory, barwy mają swój walor, który wzmacnia normalne walory. Dlatego przed kolorowaniem za pomocą narzędzi levels, zwiększam gamme na trochę jaśniejszą, zmniejszam też kontrast, by mieć zasięg waloru przy dodawaniu koloru. Jednak jak wykonuje czarno biały szkic to muszę widzieć jak końcowe walory będą współgrać. Z płaskiego monotonnego BW, wyjdzie płaski monotonny obrazek z rozjechanymi barwami.

 

Ad. 2 Nie powiedziałem że są ciekawsze, powiedziałem że nie wyglądają jak czarna skóra, jak reszta ciała. :) Są jednak tak samo monotonne, dużo jasności, żadnych ciekawszych zmian, dlatego przyciemniłem przepaski i rozjaśniłem koszule, dodałem tez trochę kontrastu i światła metalowym częściom.

 

Rozwiń co masz na myśli z tym designem ;)

 

 

Teraz jeśli chodzi o upek. Nie sądzisz że jest bardzo blado, monotonnie i płasko?

Zrobiłem swoją wersje, lubię zielony, ale urozmaiciłem go trochę :)

 

elfexamplecolor.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow nie jestem chyba fanem takich krzykliwych kolorow dla lesnego elfa dla krasnoluda predzej ale jak na moja logike ciezko byloby sie mu wtopic w otoczenie :).

Jezeli chodzi o designe to mialem na mysli ze walor jako taki niewiele ma wspolnego z designem kolor moze uzbrojenie czy ubior ale walor nie szczegolnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W designie jest taka hierarchia, chodzi o to co jest dostrzegane najpierw. Sylwetka > Walor > Kolorystyka > Detale. Walor jest zatem bardzo ważny i nie wyssałem to sobie z palca, bez dobrego waloru kolor jest niczym, oczy i mózg są lepiej przystosowane do widzenia walorów niż koloru, ponieważ jest to dla nich cenniejsza informacja.

 

Design to całokształt, a walor to jedno z narzędzi których używasz do jego zbudowania ;) zobacz thumbnaile znanych artystów koncepcyjnych, często robią je dwu kolorowe, czerń i biel. Czerń to obszary gdzie dadzą ciemne walory, a biel to obszary gdzie dadzą jaśniejsze, najpierw oczywiście powstaje sylwetka.

 

Kolorystyka to kwestia nowej warstwy ;)

elfexample.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli twoja kolorystyka zbliza sie do mojej pomysl jeszcze o materialach z czego jest zrobiona ta zbroja pikowana ja chcialem ukazac skore a u ciebie jest zlota, czerwony metalowy przedramiennik, czerwone paski skorzane . Jak dla mnie taka kolorystyka zalatuje szybkim sposobem na przykucie uwagi a cena za to jest brak autentycznosci - chyba nie jestem jeszcze gotowy na taki kompromis. Kolor skory wyszedl fajnie ale jak juz wczesniej pisalem tlo bedzie zielone i chce zeby byla jakas harmonia.Dolacze moja prace po ulepszeniach zeby bylo jasniej.

elfpigeon.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na moje oko to przydałoby się zrobić coś z zębami i rogami tak żeby odróżnić je od ciała, wniesie to cokolwiek różnorodności do materii

cień pod szyja jest ciepły dlatego pewnie nie widać na niej przestrzeni,

światło jest jakieś takie nie konsekwentne, postawiłbym jedno na jakiś zdecydowanie mocne źródło i drugie słabe.

szary brudek przy niektórych krawędziach jest bez sensu,

skręt szyi też, poszukałbym czegoś naturalniejszego,

ale obrazek jak na klasyczny motyw fantazy ma potencjał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob sobie prosty eksperyment.

 

Przygotuj aparat, i kilka drobnych przedmiotow.

Poukladaj je w jakis okreslony sposob i zrob kilka zdjec, z gory z dolu 3/4 plus kilkawariacji.

Potem wybierz jedno, dwa zdjecia, ktore wygladaja nalepiejj, wtedy zastanow sie dlaczego tak jest, ze akurat te sa lepsze od innych.

 

Haslem tej wypowiedzi jest kompozycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności