Skocz do zawartości

Auto 2000-11: Lotus Elise Type 25 2002


Pawlito

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Modelem który wybrałem do wykonania jest usportowiona wersja produkowanego od 1996 roku roadstera Elise. Jest to pojazd brytyjskiej marki w wydaniu coupe z poprawioną aerodynamiką ukierunkowaną na siłę docisku (downforce). Panie i Panowie, Panowie oraz Panie, Lotus Exige 265E! Mniej niż 1000kg masy własnej, ponad 260 koni napędzających tylnią oś, zero luksusu i 100 procent wyścigowych wrażeń. Co więcej, samochód ten zasilany jest bio etanolem, czyli ekologicznym źródłem napędu które nie zmusza nas w przyszłosci do przesiadki w powolne pierdzące i na wskroś nudne elektryczne wozidełka o temperamencie tysiącwatowej kosiarki do trawy. Mi taka perspektywa motoryzacji bardzo odpowiada, czego efektem jest ten właśnie niezwyczajny samochód który Wam prezentuję. Czy nie zabraknie mi paliwa na dojechanie nim na metę, to się okaże.

 

A póki co, prezentuję efekt do którego dążę:

 

lotuige2651560px.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

EDIT:

 

Z racji braku blueprintów dla tego modelu, zmuszony jestem zmienić samochód na inny i zdecydowałem się na Lotusa Elise jako że jest to model wizualnie najbliższy poprzednikowi. Będzie to model nie mniej wyjątkowy, bo nawiązujący do wyścigowych tradycji Lotusa zapoczątkowanych w Formule 1. Model Type 25, pomalowany na zielono z żółtym pasem biegnącym wzdłuż, w roku 1962 osiągnął historyczny sukces i do teraz odgrywa on dużą rolę, bo wystarczy wpomnieć że owe malowanie powróciło na bolidach w sezonie 2010.

 

Jeszcze zdjęcie poglądowe:

 

2elises2type25topmed.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Pawlito
Podmienić miniaturkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam. Zamieszczam pierwsze postępy. Zaczynając ten model nie przypuszczałem że jest on tak zróżnicowany pod względem stylistycznym i trudny też. No ale od modelowania puszki po konserwie niewiele bym się nauczył. Oceniajcie i piszcie jakie są Wasze spostrzeżenia.

 

LP:

elise01lp.th.png elise02lp.th.png elise03lp.th.png

 

MS:

elise01ms.th.png elise02ms.th.png elise03ms.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wrzucam swoje postępy z tego tygodnia. Jak widać po screenach, na warsztacie znalazło się koło. Męczyłem je (bo nie nazwę tego "zrobieniem") od wtorku, czyli pięć dni. Wam też tak powoli idzie? Bez kitu, jeśli nie poprawię tępa, to może być kłopot z dotrzymaniem terminu. Uuuf... Podoba się, nie podoba? Powiedzcie coś żeby nie pożegnać się całkiem z nadzieją na dokończenie tego.

 

elise0401.th.png elise0402.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

elise0403.th.png

 

Edit: Siatka powyżej, bez opony która nie ma ms.

 

Trochę ją na profilu wstępnie zagiąłem i nie chcę z tym przesadzać bo wyjdzie balon.

Edytowane przez Pawlito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Na początek obrazki.

 

LP

elise0801lp.th.jpg elise0802lp.th.jpg elise0803lp.th.jpg

Smooth

elise0801ms.th.jpg elise0802ms.th.jpg elise0803ms.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Doszedłem do końca etapu modelowania bryły nadwozia i następnie w planach mam zrobienie jakiegoś studio. Pomyślałem, aby zrobić te studio stylizowane na tor wyscigowgowy, i tutaj zainspirowała mnie gra NFS Pro Street. Wogóle sporo inspiracji czerpię z gier. Widzę to tak - asfaltowy tor, popękany gdzeiniegdzie ze śladami opon, jakieś pasy, i z zewnątrz dookoła taka "tarka" czyli linia graniczna jak na torze wyścigowym. Myślałem o nasprejowanych napisach typu "Elise" i logo Lotusa, czy coś w tym stylu. Tutaj jest skan płyty z gry, żeby Wam unaocznić swój zamysł.

 

needforspeedprostreetcd.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Biorę się do roboty, i jak coś stworzę to zamieszczę tutaj. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie wrzucałem nowych wipów, ale przez ten czas dłubałem wnętrze. Model jest już na ukończeniu, brakuje wewnętrznej strony drzwi która wydaje się być nieco bardziej problematyczna niz sądziłem, oraz paru detali. Potem pozostanie teksturowanie i walka z materiałami, i miejmy nadzieję, szczęśliwy finisz. Oto screeny:

 

elise0901.th.jpg elise0902.th.jpg elise0903.th.jpg elise0904.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

Wcześniej nie brałem tego pod uwagę, ale jako że z wnętrza jestem w miarę zadowolony, a że Elise to jednak roadster, więc na końcu pojawią się też rendery ze zdjętym dachem. Narazie mały przedsmak tego co będzie za miesiąc. Komentarze i uwagi mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatni tydzień zszedł mi na teksturowanie i ustawianie shaderów. Najbardziej mnie martwi to że te renderingi są takie mdłe, i nie wiem co może to powodować. Włączoną mam kontrolę ekspozycji mrPhotographic i podciągnięte dzięki temu średnie tony. Mentalowcy, poradźcie jak przyzwoicie oświetlić te studio bez posługiwania się Indirect Illumiantion bo zwyczajnie komp mój sobie z tym nie radzi.

 

W dlaszych planach mam wykonanie jeszcze shaderów i tekstur dla wnętrza, ale jak patrzę na dotychczasowe efekty, to mnie co widzę niestety osłabia i nie ukrywam że to co mi teraz doradzicie w krytycznym stopniu wpłynie na ostateczny wygląd mojego dzieła.

 

Rendery mają dodatkowy AO pass.

 

elise1001.jpg

 

elise1002.jpg

 

elise1003.jpg

 

elise1004.jpg

 

Potrafi mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego moje refrakcje na szybce od kierunkowskazu (Arch&Design Glass (Solid geometry), IOR 1,5 + tekstura) wyglądają odpowiednio, od góry, pod skosem i od przodu:

 

elise1005refrakcje.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

I jak zrobić żeby pod każdym kątem wyglądały akceptowalnie, tzn żeby było widać żarówkę w środku i same refrakcje? Jakim materiałem zrobić odbłyśnik? Dobry do tego będzie materiał który już przypisałem czyli Chrome z Arch&Design? Wiem, że sporo pytań i że nikt nie musi zdradzać swoich tajemnic i przepisów na idealny render ale ja już nie mam na to rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby szkło miało prawidłowo wyglądające załamania, masz 2 patenty:

1) obiekt szkła (czyli u Ciebie klosz reflektora) musi mieć grubość - dodaną np. modyfikatorem Shell; wtedy dajesz IOR ok. 1,5 i będzie grać;

2) obiekt szkła jest płaski (nie ma grubości, tak jak np. zwykły plane) - wtedy daj IOR = 1,01; też powinno wyglądać to w miarę ok.

 

Podłogę zrób z jakiegoś materiału, który nie odbija światła, bo u Ciebie jest ona jakby podświetlona (karoseria nie rzuca cienia, robią to jedynie opony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, ja dodam tylko słówko w kwestii materiałów - lakierowi przydałby się wyraźniejszy fresnel. niech na krawędziach odbija jak lustro, ale powierzchnie widziane pod kątem prostym do kamery powinny odbijać zdecydowanie słabiej. załatwisz to używając mapy falloff w slocie reflect ale pewnie wiesz. bardzo podoba mi się model z zewnątrz, na wnętrzach się nie znam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maaaad: Mój sposób to drugi z twojego zestawienia, czyli szybka to zamknięta bryła. Do samego studia jeszcze wrócę jak skończę shadery w samochodzie, więc i asfalt dostanie jakieś poprawki. Tak skąd inąd, to niektóre typy nawierzchni połyskują trochę, i tak mi się spodobało, ale już wiem że przesadziłem z tym. Karoseria rzeczywiście nie rzuca cienia, bo jak wcześniej wspomniałem, mam za słaby sprzęt na cudownie miękkie, rozproszone cienie z FG, i wykonuję je przez AO (oj, ratuje mi on tyłek) które w tym przypadku ma za słaby zasięg, więc to również da się zrobić.

 

@polka dot: No wiesz, ja lakier przypisałem z tych predefiniowamych CarPaint z mentala, więc zakładałem że są one najbardziej poprawne, ale sprawdzę lakier wg twoich sugestii.

No i cieszę się że się podoba, i że spodoba się również na końcu

 

Tak wogóle, to się cieszę że ktoś cokolwiek napisał, bo wrzucanie wipów i spotykanie się z zerowym zainteresowaniem potrafi być, przynajmniej w moim przypadku, skrajnie deprymujące. Jeżeli jednak ktoś się wypowiedział to oznaczas jadenak że to co robię jest warte przynajmniej kilku krótkich zdań, za co zawsze jestem wdzięczny. Do następnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi sposób z tych, o których pisałem, to właśnie plane, nie bryła :D Chyba nieprecyzyjnie się wyraziłem ;) Bryła ma grubość, więc można spokojnie ustawić współczynnik załamania światła. Plane takiej grubości nie ma, więc nie ma jak się załamywać.

Ale zdaje sie, że wiesz to doskonale, a ja nie do końca zrozumiałem, o co Ci chodzi :D

Edytowane przez maaaad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ReflectVision: Cieszę się że się podoba, ale ten uśmieszek na końcu znaczy chyba że nie byłeś całkiem serio, albo jestem przewrażliwony. Tak czy inaczej, dzięki.

 

Chcę podgonić trochę ten projekt, żeby na początku następnego tygodnia wstawić do "finished". Próbuję teraz oświetlenia HDRI, nie mam z nim za dużego doświadczenia, właściwie cała konfiguracja opiera się na jednym tutorialu z YT, oraz odrobinie improwiazcji własnej, przy wykorzystaniu znalezionych gdzieś w necie HDRek.

 

elise1103render.jpg

 

elise1104.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już jest powiedziałbym bardzo fajnie. Jedynie co to jest troszke za ciemno i jak dla mnie brakuje twardych Cieni (Direct Light->Vray Shadows ->Area)albo Vray Sun.

Do tego musisz sie przyuuczyć post produkcji i ją sobie dodawać do prac, można nieziemsko odpicować nawet pozornie słabe prace:D

Musisz po 1 dodać coś w tło, żeby nie było szaro-bure. Osobiście nie pasuje mi ta siatka, jakoś tak mi nie pasuje nie wiem czemu:D

Pozwoliłem sobie nieco podrasować to (jak cos to krzycz to usunę)

 

kosi1.jpg

 

kosi2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karkosik: Ale ja renderuję mentalem:) Twoja pierwsza przeróbka nawet fajna kolorystycznie i teraz widzę jak ten obrazek zżarła kompresja jpg. Na tło szczerze mówiac nie mam pomysłu, wstawiłem tam teraz jakiś gradient jako zapchajdziurę, ale widzę że to trochę mało i jeszcze nad tym przysiądę. Kratka zostaje bo to część scenografii która miała z założenia być w klimacie toru wyścigowego. Dzięki za uwagi.

 

Jeszcze na koniec dzisiejszej sesji graficznej, daję taki test dofu i myślę że dobrze wyszedł nawet na domyślnej wartości, podciągnąłem trochę poziomy w Photoshopie, bo render mdły wyszedł, ale jeszcze pokombinuję później z hdrką i pewnie da się coś podciągnąć.

 

rendertestelise02735m30.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności