Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Falcon


le_chu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

dawno nie umieszczałem żadnego ukończonego projektu więc chciałbym zamknąć mijający rok pozytywnie :) W okresie około-wakacyjnym założyłem wątek w wipie gdzie dzieliłem się progresem z tego, jak powstawał model do pewnego, niskobudżetowego filmu o tytule "Halo - Faith" (więcej informacji: http://www.facebook.com/HaloTheMovie).

 

Jakiś czas temu ukazał się trailer (

) , powiem szczerze - nikomu, niczego nie urwał w naszym biurze, a że stworzenie modelu zabrało mi trochę czasu, chcieliśmy z tematu wycisnąć najwięcej jak się da. Padł pomysł na wyanimowanie i zmontowanie kilku ujęć w celu dopracowania "pajplajnu" animacyjnego, przećwiczenia montażu, postprodukcji i tak dalej... No i tak się potoczyło, że materiału zebrało nam się całkiem sporo. Powstała zatem stronka, zebraliśmy wszystko i zdecydowaliśmy udostępnić gronu trochę szerszemu niż nasze rodziny i najbliższe kręgi znajomych :)

 

Na stronce poza animacjami w 1080p (jesteśmy zbyt biedni obecnie na rozszerzone konto vimeo) umieściliśmy wersję "extended" w której ćwiczyliśmy montaż (napisy etc.). Jest też krótki making-of, tutiorial z modelowania Falcona oraz trochę stufu w dziale download (model, tekstury, animacje w róznych formatach).

 

Od strony technicznej - całość została wykonana i wyrenderowana w Blenderze (Cycles), montaż i post produkcja w Afterze i Premiere. Udało nam się też wyeksportować dźwięk do formatów DD, jak i DTS tak, więc jeżeli ktoś dysponuje zestawem kina domowego 5.1, z zestawem odpowiednich dekoderów, to może przetestować :)

 

Co więcej? Model w praktyce powstawał chyba 2 miesiące, po zsumowaniu wszystkich godzin myślę że byłyby to 2 tygodnie takiego normalnego czasu pracy. Ujęcia studyjne z renderowaniem itp to jakiś tydzień czasu, ujęcie z dymkami też gdzieś tyle.

 

Turnaround modelu:

 

 

 

 

Parę stillów:

 

zayafken.jpg

 

mainimage.png

 

 

 

 

Finalna animacja:

 

 

 

 

Z ciekawostek - dokładny opis tego jak powstawała scenka z dymami znajduje się w 35 numerze 3D Artist Magazine :)

 

3dart03.jpg

 

3dart04.jpg

 

 

 

Projekt ma trochę niedociągnięć i zdajemy sobie z tego sprawę. Wiemy, że nie urywa worów. Cieszymy się jednak, że udało nam się go zamknąć w tym roku bo w natłoku codziennych obowiązków, ciężko było się mobilizować i cisnąć to po godzinach. Komentarze i krytyka jak zawsze mile widziane :)

 

Link do naszej stronki z całością materiału: http://www.no-triangle.com/falcon

 

Wykonanie:

 

Lech Sokołowski: modeling, shading, animation, sim, rendering, compositing

Krystian Karpiuk: editing, music, post-production, titles&credits

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Fajne są szczególnie pierwsze migawki, widać potencjał Cycles'a. Animacja jest moim zdaniem ciut za statyczna, teraz tak sobie myślę, że może ciekawszy kadr, inna praca kamery (z ręki, powiedzmy - paradokumentalna) wyszłaby scence na zdrowie. Trudno mi też odgadnąć, co jest źródłem dymu, może zamiast tych smolistych kłębów lepiej wypadłyby tumany kurzu podnoszące się wraz z rozpędzającymi się śmigłami maszyny? Model jest fajny, może tekstury nie "urywają" (nie tyle zresztą tekstury, co shadery), ale jest spoko. Mam nadzieję, że film odniesie sukces, a jeśli nawet nie, to każdy będzie wspominał ujęcia z Falconami w akcji. Generalnie gratuluję!

 

PS Może to wina mojego połączenia sieciowego, albo odtwarzacza filmu, ale drugi falcon porusza się skokowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie wyszło. Te dwa pierwsze stille takie sobie, ale w animce to wygląda lepiej. Bardzo ciekawy modelik. Ja bym go widział w czymś dłuższym, bardziej rozbudowanym. Może następnym razem, teraz też jest ekstra. Gratuluję!

 

Powodzenia, Cyanide.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaky :)

 

Jeżeli chodzi o shaderki i textury pojazdu - zależało mi na w miarę realistycznym spasowaniu wszystkich elementów ze sobą. Bazowałem w dosyć dużej mierze na zdjęciach różnych helikopterów zrobionych w scenerii pustynnejNa ogół "lakier" tych maszyn prezentował się po prostu średnio ciekawie (zero refleksów, matowe odcienie etc), więc ja również poszedłem w tym kierunku. Trochę więcej życia myślę że dałem modelowi w ujęciach studyjnych i obrotowej animacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa kciuki w górę za wszystko,

Ale jak zwykle jest jedno ale: skoro zależało wam na realizmie, to musisz wrócić do fizyki 1 i przypomnieć sobie gdzie jest środek ciężkości takiej bryły, i nanieść wektory siły ciągu i ciężkości (hint dla humanistów: silniki 2-3 metry do przodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty, Blender robi na mnie coraz większe wrażenie. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to końcowa scena, w której pojazd wzbija się w powietrze - źródło dymu wygląda bardzo sztucznie. Wygląda to trochę tak, jakby był tam jakiś miniwulkan czy coś w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narwik - co do wektorow musisz miec racje, nigdy nie bylem orlem z fizyki ;)

 

Aethersis - ten dymo/kurz z poczatku wyszedl troche amatorsko. Docelowo mialy to byc duzo gestsze tumany rozchadzace sie w sposob bardziej fizyczny pod sila podmuchu wirnikow, no ale zabraklo mi troche czasu na dopracowanie tego efektu (animacja byla robiona pod artykul i mialem dosyc spore ograniczenia czasowe, nie bede ukrywal ze to moje pierwsze dymy w Blenderze byly).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności