Patris Napisano 25 Październik 2012 Share Napisano 25 Październik 2012 Witam, zwracam się do Was o pomoc w uzyskaniu materiału. Załączam pik pierwszy na którym jest to co chce uzyskać, a na drugim to co na razie uzyskałam, nie jest to dokładne odwzorowanie kształtu i nierówności, bo nie o to mi tu chodzi. Codzi mi o uzyskaniu takich odbić jakby materiał był szklany, ale to co najważniejsze, ze przy tym się jeszcze świeci tzn ma poświatę, ale która rozchodzi się ładnie na matriale, tzn. tam gdzie sa wgłębienia jest ciemniej, tam gdzie wybrzuszenia jaśniej. Taki efekt śweicenia potrafię uzyskać za pomocą standardowego materiału i falloff w self-illumination, ale nie mogę uzyskać tam efektu szkła. Tak więc potrzeba mi materiału który będzie wygladał jak szkło, ale żeby światło sie na nim ładnie rozchodziło :-))) Mój materiał z pliku uzyskałam za pomocą Arch&Design. Z góry bardzo dziękuje za pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waza Napisano 25 Październik 2012 Share Napisano 25 Październik 2012 To ja Ci powiem, że bardziej podoba mi się Twój obrazek od referencji. Brakuje w nim kropelek, kolor jest inny, nie ma tła (jako odniesienia) ale jest dla mnie super. ------------ Pisane po pijaku, SORRY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 26 Październik 2012 Autor Share Napisano 26 Październik 2012 He,he, dzięki, jednak niestety potrzebuję uzyskać taki efekt jak na referencji . Zerknęłam do Vray'a, którego w ogóle jeszcze nie znam, kombinowałam, ale niestety nic z tego nie wyszło. Nic, idę kombinować dalej :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 26 Październik 2012 Share Napisano 26 Październik 2012 Musisz chyba lepiej oświetlić swój obiekt. A co do materiału to tak jak mówisz - mapa falloff w sloty opacity, reflection i diffuse. Do tego mozesz wyrenderować oddzielnego passa dla reflection czy specular i podbić go w postprodukcji i zblurowac troche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 26 Październik 2012 Share Napisano 26 Październik 2012 daj lekkiego falloffa do reflection i do refraction też oba bardzo lekkie, duży IOR dla refraction, rzędu 3-4 i oba falloffy wykręcone w taki łuk: ______ / / | mniej więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 29 Październik 2012 Autor Share Napisano 29 Październik 2012 (edytowane) hej, dziekuje bardzo za podpowiedzi, zgodnie z radami "podkręciłam" materiał wrzucając fallofy do reflection i refraction (pierwszy załacznik). Jest lepiej, ale nadal to nie jest to o co mi chodzi :(. Poeksperymentowałam z innymi materiałami ufffff i zauważyłam , ze materiał raytrace daje mniej więcej to o co mi chodzi, czyli cos takiego jakby światło dochodziło do głębiej-dalej położonych punktów, dzięki czemu materiał wygląda bardziej realistycznie. W drugim załączniku jest raytrace, w trzecim raytrace z self-illumination, (który w sumie nie daje super efektu, bo daje wrażenie jakby na obiekcie była mgiełka, która pokrywa i zakrywa niektóre punkty obiektu, a nie je rozjaśnia). Badam więc teraz raytrace, ale mam problemy, żeby uzyskać tutaj efekty koloru, wiec jak ktoś ma jakieś pomysł jak się zbliżyć do referencji to będę baaaaaaaaaaaaaardzo wdzięczna bo już mi się dymi pod włosami,he,he,he. Czy sa jakies preferencje co do uzycia typu swiatła przy materiale raytrace bo w scenie mam 4 omni, a obiekt nie jest nawet w połowie oświetlony tak jak w referencji? Edytowane 29 Październik 2012 przez Patris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 30 Październik 2012 Autor Share Napisano 30 Październik 2012 Pytanie dodatkowe dla osób które pracuja w Maya, czy taki materiał można uzyskać w Mayi za pomocą Ocean shader lub Water shader? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 31 Październik 2012 Autor Share Napisano 31 Październik 2012 Gorąca prosba, poniewaz niestety nie udało mi sie uzyskać efektu z referencji, jesli ktos wie jak to zrobic, to bardzo bym prosiła o "małego" tutka. Będę bardzo wdzięczna bo "kręcę sie wokół własnego ogona" :-))) i niestety utknęłam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arthi76 Napisano 7 Listopad 2012 Share Napisano 7 Listopad 2012 Może tu znajdziesz podpowiedź http://www.3d-palace.com/xenomorphic/education/doc_electron.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patris Napisano 15 Listopad 2012 Autor Share Napisano 15 Listopad 2012 Może tu znajdziesz podpowiedź http://www.3d-palace.com/xenomorphic/education/doc_electron.htm Arthi dzięki baaaaaaaardzo za linka, naprawdę bardzo przydatne tutoriale. Efekt elektronu potrafię uzyskać jednak takiej poświaty nie umiem uzyskać w przypadku mojego materiału, który uzyskałam za pomocą materiału Raytrace. Oto co mi ostatecznie wyszło, więcej już pomysłu nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 15 Listopad 2012 Share Napisano 15 Listopad 2012 http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=756&autoplay=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się