Skocz do zawartości

Speed Modelling, modeling 3D, modele testowe.


Salvator

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem rozpocząć cykl codziennych speedów, Chcę w ten sposób nauczyć się jak najlepiej i najszybciej obsługiwać Wings3d, nie wykluczone, że będę czasem korzystał z Blendera.

Żeby się nie przestraszyć, dzisiaj zrobiłem bardzo prostą buteleczkę, która stoi na moim biurku.

W załączniku render w yafrayu, przepraszam za prostotę modelu (bez mięsa proszę) ale taka jest w rzeczywistości, jutro poszukam lepszego obiektu;]

10 minut modelling, 5 minut światła, materiały (lol) i 1 minuta render

 

 

 

PS: Kto chce niech dalej wingsuje, ale można zamieszczać speedy we wszystkim, wszelkie propozycje słać na u2u lub zamieszczać w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Moze innym razem;)

 

Chcialem zrobic budzik, ale stwierdzilem, ze poly srednio nadaje sie na takie przedmioty. Masa niepotrzebnych poligonow i kiepska kontrola nad krzywiznami. NURBS uber alles ;)

Przyciski na dole powinny byc podzielone na 4, ale dalem juz sobie spokoj.

 

Next time jakas organika, bo raczej tym sie zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się scala vertexy w wings3d ? własciwie to mi wystraczy (tak jak w maxie 'weld')

i może jak obraca się tamtejszy viewport?

w sumie 1 po uruchomienu programu już umiem smoothować, extrudować , przesuwać vertexy ......

 

Może odezwij się na gadaczu///

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączasz selekcję edgów i dajesz collapse.

Obraca się środkowym przyciskiem w ten sposób - click - ruszasz wszędzie - click - zostaje ;] aha i jeszcze jedno bo isę nad tym głowiłem, ja chcesz przesuwać "płasko" ekran to wciskasz pojedynczo "q" przy obracania.

To prawda, ten program jest bardzo intuicyjny ( wkońcu wzorowany na Nendo i Mirai ;P)

 

EDIT za pierwszym razem nie zauwazyłem wzmianki o gg. już idę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, wrzucam dzisiejszą gaśnicę, ten model robiłem dwa razy, bo za pierwszym zapomniałem zapisać (sic!) . Nie zrobiłem spustu, bo mi się już drugi raz nie chciało. DZisiaj nie mam ochoty na zabawę z yafrayem, więc wrzucam siateczkę iso i shade'a.

512 poly 20 minut (za drugim podejściem)

EDIT: Tego buga koło wylotu załatałem już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś był zainteresowany to mogę napisać tutka o instalacji Wings i Yafray a także o ich podstawach.

Jak znajdę jeszcze jeden obiekt do modelowania, to wrzucę ;]

W powyższym renderu użyłem dwa światła ambient(hemilight i photon) oraz area light. Tworzenie materiałów zabrało jakieś 30 sekund, świateł minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gasnica powiadasz?:)

Strasznie z tym przymulilem, ale sie udalo. Uff, uff...

Oczywiscie przed renderowaniem mozna dodac MSmooth tu i tam.

 

Renderki calkiem przyjemne, a juz na pewno sto razy lepsze, niz ten oGL renderer w Wingsie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, Twoje tez sa niczego sobie :]. Teraz pora na cos bardziej skomplikowanego, moze cos jeszcze dzis wrzuce. Calkiem fajny program, z tego co widze brak mu paru rzeczy, ale z drugiej strony kilka patentow ma fajniejszych niz Max (szybciej sie odpala na przyklad...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka uwaga na marginesie - robisz za duzo podzialow wzdluz - zwroc uwage ze naciskajac klawisz S siatka ci sie wygladza. To S mozesz naciskac kilka razy nawet i efekt sie kumuluje. Dlatego lepiej zrobic baterie/rosline szecio- osmio- katna i potem wygladzic. wogole latwiej zageszczac siatke niz potem ja rozrzadzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... ja to w ogóle robię tak, że biorę boxa (albo tubę 8seg) i go tnę, więc o zbytecznej ilości polygonów raczej nie ma mowy. Zresztą od tego są edge ringi i loopy żeby ułatwiały takie sprawy. Wingsy raczej działają od tej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż opisałem to już wcześniej nielot ;] nie czyta się wątków...

otóż wciskasz środkowy przycisk myszy (albo rolkę) i ruszasz myszką w górę i dół. Obraca się wtedy wokół środka sceny. Jak chcesz przesunąć środek to wciskasz po kliknięciu w środek myszki (mała literka ku) i wtedy ekran tusza się w górę i dół (maxowy "pan").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program świetny... Wczoraj podchodziłem do niego sceptycznie, ale jak tylko lepiej go poznałem to zakochałem się w nim :). Selekcja bardzo mi sie podoba, w szczegolności Similar i loopy ;)... Z modyfikatorow to bridge jest bardzo użyteczny... A i najważniejsze, że jest darmowy :)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz zetknąłem się z Wingsami jak przeglądałem portfolio jakiegoś japońskiego grafika w którym znajdował się model człowieka wykonany w wingsach z komentarzem, z którego wynikało, że do wings nie umywa sie żaden program komercyjny, w tym Nendo , Max, Maya itp.

Znalazłem stronę i ściągnąłem program. Pokochałem go za interfejs, szczególnie po szoku związanym z nauką blendera (nie obraziłbym sie za troszkę bardziej intuicyjny).

Dzisiaj jeszce postaram się wrzucić jakiś speedzik,

troszkę miałem dzisiaj latania po szpitalu. huhuhu gipsik trochę ciąży, ale 30 zdejmuję, wiec nie jest źle (polska służba zdrowia - stłuczony palec u nogi - cała noga aż po kolano do gipsu na tydzień LOL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V!

 

Nie no, program jest rewelacyjny! Jest tak przyjazny, ze jestem w szoku ... Zetknalem sie (doslownie) z 3dmax i Maya ... ale szybko mnie zniechecily ... jesli chodzi o modelowanie to Wings rzadzi :)

 

Pierwsze zetkniecie. ok 30 min. Przejsciowka z malego na duzy :P ciekawe co by na to powiedzial Freud ?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności