Skocz do zawartości

3ds max - początki


Szajkers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pierwszy raz na forum. Korzystam z wersji 2012. Chciałbym nauczyć się tworzenia animacji i modelingu w programie 3ds max. Chciałbym abyście udzielili mi kilka porad, gdzie szukać tutoriali i jak się szkolić ?. Przydatne byłyby też link do wszelkiego rodzaju poradników, które polecacie. Dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Musisz poszukać sam i znaleźć te które ci podpasują.

 

Szukaj an YouTubie, googlach, w przypadku Maxa bardzo pomaga też stworzenie sobie zwykłego boxa i testowanie na nim różnych modyfikatorów.

 

Help w programie Maxa też działa dobrze, wystarczy, że wpiszesz nazwę jakiejś funkcji której nie rozumiesz i wyświetli ci się poradnik ze zdjęciami itp. na ten temat.

 

Najważniejsze to się nie poddawać i być wytrwałym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam http://www.digital-tutors.com Wykup sobie licencje na miesiąc, skręć program do ściągania filmów z netu (ja używam GetFLV - kupiłem bo piraty nie chciały pobierać z tej stronki) i zasysaj ile wlezie. O animacji jest dość sporo a licencja na miesiąc to koszt ok 150 zł. Nie baw się w żadne książki czy tym podobne sprawy ale też odradzam tutki z youtuba. Popadniesz w zbyt duży chaos, bo zwykle jest tak, że początkujący robi to samo co na tutku a jednak coś idzie nie tak. Na digital tutors wszystko masz od podstaw i profesjonalnie przygotowane. Jest nawet fajny tutek jak stworzyć tornado, więc zacznij od tego. Youtubem można się bawić jak ogarniesz podstawy. I nastawiłbym się, że za dobre tutki trzeba płacić. Nauka kosztuje. I dużo cierpliwości życzę, która być może po dopiero dłuższym okresie zaprocentuje. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość tutoriali na digitaltutors jest różna, choć nigdy kiepska, więc jest w miarę bezpiecznie, zwłaszcza jeśli chodzi o jakieś podstawy... (ogólnie chodzi o pokazywanie nie najlepszych rozwiązań, lub tylko jednego rozwiązania i niewspominanie nawet słowem np. o 10 innych, które by były lepsze w trochę innych sytuacjach).

Też bym doradził wykupić digital-tutki, ale również to, żeby nie opierać się tylko na nich - one będą dobre jako baza do porównań z innymi materiałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze na evermotion, tam jest kilka tutków.

Tutaj masz linki do tutoriali, które w jakiś sposób są dla mnie pomocne, może i tobie się przydadzą:

 

http://surrealstructures.com/blog/

http://www.digitaltutors.com/training/3ds_max/texturing-tutorials

http://www.youtube.com/watch?v=wTjcBy7tY3k

http://dabarti.com/vfx/category/tutorials/

http://www.offsetnull.com/zbrush/zbrush-insufficient-memory-error/

http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/articles/away3d-autodesk3dsmax.html

http://www.youtube.com/watch?v=LebJTYxrDAo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DnUOBHQdiBs

http://www.noupe.com/tutorial/25-3d-studio-max-best-of-tutorials-resources.html

http://www.youtube.com/watch?v=vhRjF-PhkbY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MPfKQHgwT4I

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/using-splines-to-add-detail-to-your-high-poly-model-in-3ds-max/

http://www.youtube.com/watch?v=xHAYPszjZ5U&feature=related

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-5032AECC-D496-4588-9ADC-279FB65D71B5.htm,topicNumber=d30e378005

http://jeffpatton.net/2010/12/mental-ray-faq/

http://3devco.tumblr.com/

http://www.polygonblog.com/bokeh-effect/

http://www.max3d.pl/tut.php?id=293

http://www.splashnology.com/article/60-texturing-tutorials/407/

http://www.neilblevins.com/cg_education/spun_pattern/spun_pattern.htm

http://vimeo.com/13024753

http://tag.wonderhowto.com/foam-in-3ds-max/

http://www.youtube.com/watch?v=bsR0ukKlMGQ

http://www.youtube.com/watch?v=K3regJHtfBU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=zP8zCZQKI-c&feature=related

http://vimeo.com/8997103

http://www.cgways.com/dynamics-2/3ds-max-creating-campfire-with-thinking-particles-fumefx

http://www.youtube.com/watch?v=N4Vai-bgUas

http://bertrand-benoit.com/blog/2012/09/22/bits-of-bread/

http://www.max3d.pl/news.php?id=2608

http://www.max3d.pl/news.php?id=2616

http://www.youtube.com/watch?v=n9qSDd340Ow

http://www.youtube.com/watch?v=oOeJUBtozfs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hy_oP6DRPiY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5_bh3LBOW9s

http://www.youtube.com/watch?v=YHLnzLRqlbI&feature=relmfu

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/sofamodeling/sofa_modeling.html

http://www.youtube.com/watch?v=-KOOKVRuWCI

http://www.max3d.pl/news.php?id=2636

http://www.youtube.com/watch?v=wuvBGXuStGU

http://www.youtube.com/watch?v=XYMk8FFaMKs&feature=relmfu

http://jamiecardoso-mentalray.blogspot.com/2011/03/tackling-unrealistic-materials.html

http://www.youtube.com/watch?v=cPvQuibUvI8&feature=relmfu

http://sansemin.net/?cat=3

http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86189&page=2

http://www.youtube.com/watch?v=woTvwNsYWSE

http://max3d.pl/tut.php?id=273

http://www.youtube.com/watch?v=KrWbrJ4aeGE

http://www.youtube.com/watch?v=TQUfXgMcRLQ

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7945/making-of-three-seasons-and-night-

http://www.youtube.com/watch?v=Yqikl6LLaDA

http://www.youtube.com/watch?v=vJkmv1ltMeE

http://www.youtube.com/watch?v=jhSlewN_SXE

http://www.youtube.com/watch?v=BRuU7MQM44I

http://www.3dbodega.com/downloads/?p=345

http://www.youtube.com/watch?v=ss4RzBo7VOs

http://www.youtube.com/watch?v=dBTVEPQ3GT4

http://www.youtube.com/watch?v=NGhTxbxC7XM

http://vimeo.com/35570784

http://vimeo.com/11208470

http://jokermartini.com/wp-content/uploads/2012/02/tutorial-multipass-rendering.pdf

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/modelling-rendering-an-interior-scene-using-3ds-max-and-vray-day-2/

http://www.max3d.pl/news.php?id=2703

http://www.scriptspot.com/bobo/mxs5/pflow/pflow__Chunks_Basics.htm

http://www.youtube.com/watch?v=yKiVvsiZqbE

http://www.youtube.com/watch?v=9o7MikrvmcE

http://www.youtube.com/watch?v=rSJgQ6YE7TA

http://www.youtube.com/watch?v=gTkey2vFBnM

http://www.youtube.com/watch?v=CkVfhVu1I_Q&playnext=1&list=PLaVCVp3y_emzscCZdiVe69oGLAHChnRRP&feature=results_main

http://www.youtube.com/watch?v=3ARcjq5wgcs&feature=endscreen&NR=1

http://www.photoshopwebsite.com/photoshop-tutorials/35-amazing-light-effects-photoshop-tutorials/

http://provideocoalition.com/ryoung/story/lens_flares_in_after_effects/

http://www.max3d.pl/news.php?id=2732

http://forcg.com/tutorials/particle-system/particle-dispersion-effect-using-3ds-max/

http://www.youtube.com/watch?v=_nZKyxjhCJI

http://www.youtube.com/watch?v=GVHBJSq7rpg

http://www.multiscatter.com/

http://www.ronenbekerman.com/3d-cloth-modeling-with-marvelous-designer/

http://3dvance.nl/marvelous-designer-couch-making-of/

http://vimeo.com/45302984

http://www.youtube.com/watch?v=bGuNPFczuJ4

http://www.youtube.com/watch?v=CjLYLIhDvI8

http://www.youtube.com/watch?v=SNFFBSXI-PU

http://www.2000shareware.com/info/digital-flat-pattern/176580/

http://www.peachpit.com/articles/article.aspx?p=100599&seqNum=4

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=64066

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tetunio linkow podales mnogo, dużo nie na temat maxa, ale spoko. Popis umiejetnosci wladania google opanowales. Zdaj sobie tylko sprawę, ze smieci w necie jest dużo i nauka softu na utube to czasami poroniony pomysl. Możesz się nauczyć jak czegos NIE robic, nawet nie zdajac sobie sprawy z tego, bedac poczatkujacym. Dla mnie podstawa to help dolaczony do softu i metoda doświadczalnego probowania opcji. Tutki tylko sprawdzone i rzetelne dadza Ci wiedze i oszczedza czas. A te niestety sa płatne, choć i z tych płatnych jest wiele beznadziejnych. Podstawa to doświadczanie bledow i chec ich ominiecia. Reszta w nauce softu to pamięciowe chwytanie gotowych receptur, które po pewnym czasie naucza Cie siegania po tutoriale, żeby cokolwiek zrobić własnego. Ale to tylko moja mala dygresja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@shadowsexpe no niestety napisalem to w odniesieniu do swojego doświadczenia. W pewnym momencie,jak zaczynałem się uczyc 3ds maxa szukałem tutkow wszędzie na necie. I choć wtedy nie było ich za wiele, to doszedłem do takiego stopnia, ze chcąc wymodelować cokolwiek ze swojego pomysłu, to szukałem na necie jak to zrobić. I choć miałem dostateczna widze o narzędziach, to i tak wolalem poszukać jak ktoś inny cos podobnego zrobil.

No masz racje, na dennych tutkach tez się uczysz, ale chyba zaczynający prace na danym sofcie nie zdaje sobie sprawy, ze ten tutek jest denny. Dopiero posiadając jakas wiedze, możesz to okreslic. A ten niedociekliwy nauczy się tylko kopiowania technik i jak zacznie robic cos swojego, to albo zasypie pytaniami na forach(jest tutaj na max3d takich wielu), albo wkoncu SAM pomyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na naszym forum często padają pytania z zakresu totalnych podstaw już nie z narzędzi do modelowania itp ale z samego interfejsu softu na którym się pracuje i to jest porażające że się nie chce danemu osobnikowi zaliczyć pierwszego rozdziału w każdej podstawowej książce jak jest o danym sofcie. Czasami zastawiam się jak co niektórzy by dali sobie rade w drugiej połowie lat 90, kiedy internet to była bajka do pomarzenia a o tutorialach nie ma co nawet wspominać. Nie mówiąc już o książkach co się pojawiały z opóźnieniem minimum dwóch wersji softowych wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@shadowsexpe ehhh. stare czasy. Pamietam jak sleczalem ze słownikiem angielsko-polskim nad helpem maxa R3. Do drgawek doprowadzalo mnie przetłumaczenie co dana funkcja robi. Ale nie zaluje tego czasu. To była frajda, jak samemu cos sobie obmysliles, szukales po helpie kilka dni i za setnym razem wyszlo. Pamietam te chwile do dziś. A teraz samorodny "artysta 3d" nagra tutoriala ze swojego grzebania w sofcie, pusci na Utube, następny oglada i kopiuje, bo po co pomyslec. A potem siada do swojego pomysłu i jak wujek google nie pomoze, to klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@shadowsexpe ehhh. stare czasy. Pamietam jak sleczalem ze słownikiem angielsko-polskim nad helpem maxa R3. Do drgawek doprowadzalo mnie przetłumaczenie co dana funkcja robi. Ale nie zaluje tego czasu. To była frajda, jak samemu cos sobie obmysliles, szukales po helpie kilka dni i za setnym razem wyszlo. Pamietam te chwile do dziś. A teraz samorodny "artysta 3d" nagra tutoriala ze swojego grzebania w sofcie, pusci na Utube, następny oglada i kopiuje, bo po co pomyslec. A potem siada do swojego pomysłu i jak wujek google nie pomoze, to klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zastawiam się jak co niektórzy by dali sobie rade w drugiej połowie lat 90, kiedy internet to była bajka do pomarzenia a o tutorialach nie ma co nawet wspominać. Nie mówiąc już o książkach co się pojawiały z opóźnieniem minimum dwóch wersji softowych wstecz.

 

Wbrew pozorom w drugiej połowie lat 90-tych sytuacja nie była taka zła. Większość ludzi nie miała pecetów, tylko Amigi (Pecet wtedy raczkował w grafice, a Amiga była czymś w rodzaju standardu), a na Amidze w 3D królowały Lightwave, Real 3D (obecny Realsoft), Imagine i Maxon Cinema 4D. Wychodziły wtedy miesięczniki (w Polsce - po polsku) typu "Commodore&Amiga", "Amigowiec", ACS czy "Amiga", a w nich były kursy obsługi tych programów.

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zastawiam się jak co niektórzy by dali sobie rade w drugiej połowie lat 90, kiedy internet to była bajka do pomarzenia a o tutorialach nie ma co nawet wspominać. Nie mówiąc już o książkach co się pojawiały z opóźnieniem minimum dwóch wersji softowych wstecz.

 

Wbrew pozorom w drugiej połowie lat 90-tych sytuacja nie była taka zła. Większość ludzi nie miała pecetów, tylko Amigi (Pecet wtedy raczkował w grafice, a Amiga była czymś w rodzaju standardu), a na Amidze w 3D królowały Lightwave, Real 3D (obecny Realsoft), Imagine i Maxon Cinema 4D. Wychodziły wtedy miesięczniki (w Polsce - po polsku) typu "Commodore&Amiga", "Amigowiec", ACS czy "Amiga", a w nich były kursy obsługi tych programów.

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kursy w gazetach??? Zartujesz, ja nic takigo nie pamietam. Jedyne co mozna bylo wyczytac w gazetach o 3D, to ogolny opis co to za rodzaj grafiki, i w jaki sposob powstaje w wielkich studiach. Wszystkiego trzeba bylo sie uczyc kompletnie samemu, metoda prob i bledow.

 

Owszem bylo swego czasu pismo GFX, nastepnie Magazyn3D, gdzie od czasu do czasu pisal np Szymon Masiak proste kilkustronowe tutoriale, ale to juz rok 2000, a nie lata 90te.

 

Przyklad artykulu w C&A w 93r - http://www.cechowski.com/raytrac.jpg . Wtedy nie bylo kompletnie nic procz takich wzmianek, a bardzo duzo znajomych wtedy wlasnie zaczynalo. Nie wspominajac juz o tym jak ciezko bylo pozyskac tak wyrafinowany soft jak np Imagine 1.0 czy Sclupt4D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kursy w gazetach??? Zartujesz, ja nic takigo nie pamietam. Jedyne co mozna bylo wyczytac w gazetach o 3D, to ogolny opis co to za rodzaj grafiki, i w jaki sposob powstaje w wielkich studiach. Wszystkiego trzeba bylo sie uczyc kompletnie samemu, metoda prob i bledow.

 

Owszem bylo swego czasu pismo GFX, nastepnie Magazyn3D, gdzie od czasu do czasu pisal np Szymon Masiak proste kilkustronowe tutoriale, ale to juz rok 2000, a nie lata 90te.

 

Przyklad artykulu w C&A w 93r - http://www.cechowski.com/raytrac.jpg . Wtedy nie bylo kompletnie nic procz takich wzmianek, a bardzo duzo znajomych wtedy wlasnie zaczynalo. Nie wspominajac juz o tym jak ciezko bylo pozyskac tak wyrafinowany soft jak np Imagine 1.0 czy Sclupt4D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego, co pamiętam, to sam Lightwava uczyłem się z jakiejś gazety (nie pamiętam już z której). Ale na pewno było to później, niż w 1993. Ja z Commodorka na Amigę przesiadłem się w 1994, ale była to A500. Na A1200 w 1995 lub 1996. I wtedy zainteresowałem się Lightwavem. A ze zdobyciem softu nigdy nie było problemu. Byłem swaperem i miałem kontakty w całej Europie. Dostawałem najnowsze wersje na bieżąco :) Ty wtedy na Amidze królowałeś w Cinemie 4D (to pamiętam bardzo dobrze).

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego, co pamiętam, to sam Lightwava uczyłem się z jakiejś gazety (nie pamiętam już z której). Ale na pewno było to później, niż w 1993. Ja z Commodorka na Amigę przesiadłem się w 1994, ale była to A500. Na A1200 w 1995 lub 1996. I wtedy zainteresowałem się Lightwavem. A ze zdobyciem softu nigdy nie było problemu. Byłem swaperem i miałem kontakty w całej Europie. Dostawałem najnowsze wersje na bieżąco :) Ty wtedy na Amidze królowałeś w Cinemie 4D (to pamiętam bardzo dobrze).

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajgor ja Imagine miałem na pc w 93 roku tylko żeby ruszył trzeba było do 386 dokładać koprocesor, w 94 zaczęli nam do łbów na uczelni wbijać autocada R14 pierwszego z pełnym silnikiem 3D. ale z tymi materiałami to kolega jednak przesadził wtedy było właśnie prawdziwe samouctwo. Do maxa dopiero w 98 roku pojawiły się polskie wydania w Hellionie i to do 2 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajgor ja Imagine miałem na pc w 93 roku tylko żeby ruszył trzeba było do 386 dokładać koprocesor, w 94 zaczęli nam do łbów na uczelni wbijać autocada R14 pierwszego z pełnym silnikiem 3D. ale z tymi materiałami to kolega jednak przesadził wtedy było właśnie prawdziwe samouctwo. Do maxa dopiero w 98 roku pojawiły się polskie wydania w Hellionie i to do 2 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rodriquez tu już nie chodzi o piractwo, bo tego się nie zatrzyma. Tutaj nie jest to mile widziane, bo po paru postach podobnych do Twojego, zrobi się forum z gielda warezow!!! Chodzi o nadmiar informacji i gotowych receptur. Teraz znajdziesz tutoriala na zrobienie czegokolwiek i w jakimkolwiek sofcie. Co bagatela cofa w rozwoju. Jak nie miałem internetu i uczyłem się sam na swoich bledach, to i tak więcej umiałem. Potem w dobie internetu i coraz bardziej rozwijającego się dostępu do informacji, zaczynasz myslenie przedkladac nad gotowe przepisy. Jak wspomniales o 210GB tutoriali, to sam raportuje Cie do moderatorow, nie za piractwo, tylko za nakłanianie ludzi do wylaczenia mózgu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rodriquez tu już nie chodzi o piractwo, bo tego się nie zatrzyma. Tutaj nie jest to mile widziane, bo po paru postach podobnych do Twojego, zrobi się forum z gielda warezow!!! Chodzi o nadmiar informacji i gotowych receptur. Teraz znajdziesz tutoriala na zrobienie czegokolwiek i w jakimkolwiek sofcie. Co bagatela cofa w rozwoju. Jak nie miałem internetu i uczyłem się sam na swoich bledach, to i tak więcej umiałem. Potem w dobie internetu i coraz bardziej rozwijającego się dostępu do informacji, zaczynasz myslenie przedkladac nad gotowe przepisy. Jak wspomniales o 210GB tutoriali, to sam raportuje Cie do moderatorow, nie za piractwo, tylko za nakłanianie ludzi do wylaczenia mózgu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o nadmiar informacji i gotowych receptur. Teraz znajdziesz tutoriala na zrobienie czegokolwiek i w jakimkolwiek sofcie

 

W houdinim też? ;)

 

Poza tym obowiązkowo każdy powinien przeczytaj introduction do programowania w swoim sofcie nie dlatego, że ktokolwiek kto nie chce ma programować/skryptować, ale po to aby zrozumieć jak działa jego soft i depency graph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o nadmiar informacji i gotowych receptur. Teraz znajdziesz tutoriala na zrobienie czegokolwiek i w jakimkolwiek sofcie

 

W houdinim też? ;)

 

Poza tym obowiązkowo każdy powinien przeczytaj introduction do programowania w swoim sofcie nie dlatego, że ktokolwiek kto nie chce ma programować/skryptować, ale po to aby zrozumieć jak działa jego soft i depency graph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@legomir Hudy jako sosunkowo od niedawna zyskujący na popularności soft, być może jest uboższy w "gotowe recepty". Co ostanio i tak się zmienia i nie wiem czy na korzyść czy nie.

Poza tym to z tym programowaniem to trochę przesadzasz, bo z Twoim technicznym podejściem do softow, jest jeszcze WIELKIE grono uzytkownikow , którym wystarczają funkcje jakie maja "podane na tacy" i potrafią z nimi robic cuda. Sa ludzie korzystający z funkcji i ludzie je tworzący. Mieszajac ich nawzajem zastopujemy ich artyzm, zmuszając do robienia czegos wbrew swojej woli i umiejetnosci!

Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@legomir Hudy jako sosunkowo od niedawna zyskujący na popularności soft, być może jest uboższy w "gotowe recepty". Co ostanio i tak się zmienia i nie wiem czy na korzyść czy nie.

Poza tym to z tym programowaniem to trochę przesadzasz, bo z Twoim technicznym podejściem do softow, jest jeszcze WIELKIE grono uzytkownikow , którym wystarczają funkcje jakie maja "podane na tacy" i potrafią z nimi robic cuda. Sa ludzie korzystający z funkcji i ludzie je tworzący. Mieszajac ich nawzajem zastopujemy ich artyzm, zmuszając do robienia czegos wbrew swojej woli i umiejetnosci!

Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@legomir być może masz racje, ale piszesz to z punktu widzenia swoich umiejetnosci. Czlowieka siadającego do softu 3d i chcącego w nim zrobić wspanialy obrazek albo przyciagajaca animacje raczej nie interesuje flow danych w sofcie, tylko logika i możliwość jej wykorzystania do uzyskania konkretnego efektu. Oczywiście artysta 3d bardziej skazany jest na techniczne sprawy od artysty 2d, jednak po to softy 3d rozwijają się, żeby dac możliwości tworzenia artystom od obrazu i artystom od technik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@legomir być może masz racje, ale piszesz to z punktu widzenia swoich umiejetnosci. Czlowieka siadającego do softu 3d i chcącego w nim zrobić wspanialy obrazek albo przyciagajaca animacje raczej nie interesuje flow danych w sofcie, tylko logika i możliwość jej wykorzystania do uzyskania konkretnego efektu. Oczywiście artysta 3d bardziej skazany jest na techniczne sprawy od artysty 2d, jednak po to softy 3d rozwijają się, żeby dac możliwości tworzenia artystom od obrazu i artystom od technik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie interesuje flow danych w sofcie

 

tylko logika

 

It's the same ;) A raczej jedno wynika z drugiego, ale może trochę się mylę co do nauki choć z drugiej strony na podobnej zasadzie uczyłem koleżankę riggowania i szło jej szybciej niż mi na początku, bo o ile ja szukałem po helpach 2/3 softów, tutorialach, artykułach to wytłumaczeniu jej zasady skąd idą dane i do czego poszło jej to o wiele szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie interesuje flow danych w sofcie

 

tylko logika

 

It's the same ;) A raczej jedno wynika z drugiego, ale może trochę się mylę co do nauki choć z drugiej strony na podobnej zasadzie uczyłem koleżankę riggowania i szło jej szybciej niż mi na początku, bo o ile ja szukałem po helpach 2/3 softów, tutorialach, artykułach to wytłumaczeniu jej zasady skąd idą dane i do czego poszło jej to o wiele szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. I w sumie źle zrobiłem, że napisałem tego posta. Nie propaguję piractwa. I nie jest to sposób na wyłączanie mózgu, tylko sposób na łatwiejszy początek ;).

 

Co do tematu.

Jeżeli są problemy z angielskim to polecam zakupić biblie maxa. I wbrew opiniom niektórych jest to dobry początek. Pozwala przynajmniej załapać pewne podstawy i je rozwijać. Dobry grunt pod dalszą naukę.

Ja osobiście nie miałem problemów z językami. Książkę zakupiłem z ciekawości, i powiem, że opłacało się.

Edytowane przez Rodriquez
błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. I w sumie źle zrobiłem, że napisałem tego posta. Nie propaguję piractwa. I nie jest to sposób na wyłączanie mózgu, tylko sposób na łatwiejszy początek ;).

 

Co do tematu.

Jeżeli są problemy z angielskim to polecam zakupić biblie maxa. I wbrew opiniom niektórych jest to dobry początek. Pozwala przynajmniej załapać pewne podstawy i je rozwijać. Dobry grunt pod dalszą naukę.

Ja osobiście nie miałem problemów z językami. Książkę zakupiłem z ciekawości, i powiem, że opłacało się.

Edytowane przez Rodriquez
błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaś przyznam Ci racje ale połowicznie. Dla człowieka, który ma zdolności do matematycznego opisywania swiata, Twoje podejście może okazac się zbawieniem i znacznym przyspieszeniem nauki softu. Dla człowieka o "artystycznej duszy" zapewne staloby się to udręką.

Przepływ danych raczej scisle kojarzy się z programowaniem a logika działania konkretnej funkcji, to bardziej "artystyczne" wytłumaczenie sposobu jej działania. To sa pewnie tylko niuanse językowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaś przyznam Ci racje ale połowicznie. Dla człowieka, który ma zdolności do matematycznego opisywania swiata, Twoje podejście może okazac się zbawieniem i znacznym przyspieszeniem nauki softu. Dla człowieka o "artystycznej duszy" zapewne staloby się to udręką.

Przepływ danych raczej scisle kojarzy się z programowaniem a logika działania konkretnej funkcji, to bardziej "artystyczne" wytłumaczenie sposobu jej działania. To sa pewnie tylko niuanse językowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. I w sumie źle zrobiłem, że napisałem tego posta. Nie propaguję piractwa. I nie jest to sposób na wyłączanie mózgu, tylko sposób na łatwiejszy początek ;).

 

Co do tematu.

Jeżeli są problemy z angielskim to polecam zakupić biblie maxa. I wbrew opiniom niektórych jest to dobry początek. Pozwala przynajmniej załapać pewne podstawy i je rozwijać. Dobry grunt pod dalszą naukę.

Ja osobiście nie miałem problemów z językami. Książkę zakupiłem z ciekawości, i powiem, że opłacało się.

 

Latwiejszy początek z setkami tutoriali? No pewnie tak, latwiej poznasz funkcje, latwiej wymodelujesz następny budynek...latwiej zapomnisz, czego nauczyles się w tutorialu nr. 20 przerabiając nr 121.

Wbrew pozorom to ksiazka, o której pisales pewnie będzie najwartościowszą rada dla @Szajkers'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. I w sumie źle zrobiłem, że napisałem tego posta. Nie propaguję piractwa. I nie jest to sposób na wyłączanie mózgu, tylko sposób na łatwiejszy początek ;).

 

Co do tematu.

Jeżeli są problemy z angielskim to polecam zakupić biblie maxa. I wbrew opiniom niektórych jest to dobry początek. Pozwala przynajmniej załapać pewne podstawy i je rozwijać. Dobry grunt pod dalszą naukę.

Ja osobiście nie miałem problemów z językami. Książkę zakupiłem z ciekawości, i powiem, że opłacało się.

 

Latwiejszy początek z setkami tutoriali? No pewnie tak, latwiej poznasz funkcje, latwiej wymodelujesz następny budynek...latwiej zapomnisz, czego nauczyles się w tutorialu nr. 20 przerabiając nr 121.

Wbrew pozorom to ksiazka, o której pisales pewnie będzie najwartościowszą rada dla @Szajkers'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodriquez z kopiowania niewiele się nauczysz, a już szczególnie osoby początkujące bo co daje przewalenie żywcem ustawień rendera skoro w ogóle się nie wie za co one są odpowiedzialne zobacz ile razy się w sumie na forum pisze jak się pozbyć szumów, jak zrobić porządek z artefaktami od aa, itp - a wynika to z braku podstaw które znajdują się w helpie danego softu. Naprawdę na początek np we vray wystarczy zaznajomienie się z helpem, oczywiście warto nabyć książkę VRay - The Complete Guide bo porusza on dogłębniej tematykę helpa. Serie Biblii są ogólnie przydatnymi książkami jako baza do nauki danego softu jak także rozwijania się w nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodriquez z kopiowania niewiele się nauczysz, a już szczególnie osoby początkujące bo co daje przewalenie żywcem ustawień rendera skoro w ogóle się nie wie za co one są odpowiedzialne zobacz ile razy się w sumie na forum pisze jak się pozbyć szumów, jak zrobić porządek z artefaktami od aa, itp - a wynika to z braku podstaw które znajdują się w helpie danego softu. Naprawdę na początek np we vray wystarczy zaznajomienie się z helpem, oczywiście warto nabyć książkę VRay - The Complete Guide bo porusza on dogłębniej tematykę helpa. Serie Biblii są ogólnie przydatnymi książkami jako baza do nauki danego softu jak także rozwijania się w nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksiazka to podstawa nauki. Zawsze to podkreslam, ale mlodzi teraz cholernie nie lubia papieru. Wynikiem tego sa potem bardzo czesto zadawane pytania na temat podstawowych funkcji programu. Tutoriale sa dobre jezeli znasz juz porzadnie strukture aplikacji. Inaczej powstaja na forum watki w ktorych ktos renderowal prosty obrazek tydzien, zjadajac przy tym 32gb ramu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksiazka to podstawa nauki. Zawsze to podkreslam, ale mlodzi teraz cholernie nie lubia papieru. Wynikiem tego sa potem bardzo czesto zadawane pytania na temat podstawowych funkcji programu. Tutoriale sa dobre jezeli znasz juz porzadnie strukture aplikacji. Inaczej powstaja na forum watki w ktorych ktos renderowal prosty obrazek tydzien, zjadajac przy tym 32gb ramu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności