Skocz do zawartości

animacja - problem z osią obrotu


kaa

Rekomendowane odpowiedzi

cze

 

mam następujący problem:

 

otóż chcę zanimować składane skrzydła w moim RWD-8. ustawiłem osie - gdy "kręcę" skrzydłami za pomocą 'Rotate' wszystko jest OK. natomiast, gdy to "kręcenie" zanimuję za pomocą 'Auto Key', w położeniach pośrednich dają się zauważyć odchylenia osi... dlaczego program "dobiera" się do ustawionej przez mnie osi? chcę, aby w trakcie obrotu oś pozostała w ustalonym przeze mnie położeniu, a skrzydło wykonało wokół niej 80 stopniowy obrót. nic więcej. jak to wymusić na 3DSMaxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

tak

 

ciągle to samo: pozycja początkowa i końcowa są OK natomiast w pośrednich oś się przekrzywia i jest źle.

 

na razie poradziłem sobie ustawiając kilka razy po 20 stopni zamiast od razu 80 i jest nieźle, ale i tak jestem ciekaw dlaczego tak się dzieje.

 

PS

tu możecie zobaczyć jak to wygląda:

http://www.kaa303.republika.pl/foldin.gif

(3-klatkowa animacja 200kb)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... moze sie myle, ale 2 rzeczy przychodza mi na mysl:

1) sprawdz jaki masz uklad odniesienia (malo prawdopodobne by tu cos bylo nie tak)

2) krzywe w trackview - przestaw moze na tryb linearny, jesli masz beziery czy auto czy co tam moze byc...

3) albo ustaw klucze recznie...

 

Pozdrawiam!

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaa: mialem ten sam problem jak chcialem zaanimowac smiglo, nie wiem jak to rozwiazac, on zamiast przekrztalcac sie wzgl. locala, on robi wzgledem world'a i smiglo sie kreci jakby chcialo odpasc.. ehh nie rozumiem tego, co smieszniejsze, jak sie ustawi tak zeby smiglo animowac wzgl. worlda to jest ok.. z tym ze nie moge tego zrobic i kolko sie zamyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak właśnie zrobiłem - zresztą pisałem już o tym wyżej. działa, ale czy to jedyna metoda? wydaje mi się to dziwne - max stara się pójść na skróty, a może da się to gdzieś wyłączyć... chodzi mi o prosty rotate na jednej osi, a max samowolnie :P dodaje jeszcze drugą oś, psując efekt.

 

układ odniesienia jest lokalny, bo oś obrotu idzie skosem - od miejsca, gdzie zastrzał łączy się ze skrzydłem do miejsca, gdzie skrzydło łączy sie z baldachimem. na poniższym obrazku osie zaznaczone niebieskimi cylinderkami:

fwn4.jpg

 

PS

zaktualizowałem starego WIPa: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=6977. tam więcej obrazków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności